Motocicleta 1290 SUPER DUKE GT face parte din gama Sports Tourer si este inzestrata cu toate calitatile la care s-ar putea gandi un pasionat de motociclism. Modelul din familia KTM este alimentat de un motor V-twin care produce maximum 175 CP, devorand cu minim efort kilometri intregi pentru a-si duce riderul la destinatie.
- MOTORIZARE
Unitatea derivata LC8 cu 2 cilindri in V se potriveste de minune cu aspectul de suveran al lui KTM 1290 SUPER DUKE GT si respecta normele EURO5. Se caracterizeaza printr-un mix unic de componente de cea mai inalta calitate, ca de exemplu supape de admisie din titan. Rezultatul este o fiabilitate extraordinara si intervale de service de 15000 km. Un element cheie pentru performanta incredibila si raspunsul lin al motorului 1301 cc 75° V-twin consta in chiulasa cu patru supape de ultima ora. In plus, arborele cotit are o greutate redusa. Pentru crearea pistoanelor de la 1290 SUPER DUKE GT, constructorul austriac a imprumutat tehnologia de la Formula 1. Structura pistonului forjat are ca rezultat o capacitate mare de incarcare, in ciuda designului extrem de usor si de scurt. De asemenea, prin diminuarea frictiunii se realizeaza un impact pozitiv in ceea ce priveste durabilitatea.
Sistemul de aprindere cu doua bujii avansat contribuie la o combustie mai eficienta si serveste la un control mai bun, la obtinerea unei puteri crescute si reducerea consumului de combustibil si a emisiilor.
Acceleratia Ryde-by-Wire se adauga pe lista de avantaje. Sistemul electronic reuseste adaptarea la situatia de riding curenta si, printre altele, scade sansele unor wheelies involuntare.
Atunci cand calatoresti alaturi de un pasager, ultimul lucru pe care il vrei este o acceleratie sacadata. KTM a rafinat maparea EFI pentru un transfer al puterii la sol cu vibratii mai putine si zgomot redus.
Sistemul de esapament al lui KTM 1290 SUPER DUKE GT este construit in intregime din otel inoxidabil rezistent la rugina si este omologat EURO5. Au fost efectuate sute de teste si simulari complexe pentru aceasta motocicleta KTM, astfel incat evacuarea contribuie decisiv la curba extrem de lina a cuplului si la valorile de emisii excelente ale motorului, fara a mentiona sunetul soptit la turatii joase care iti va taia respiratia cand atinge note inalte.
- SASIU
In ceea ce priveste cadrul, KTM 1290 SUPER DUKE GT este partenerul perfect de calatorie. Ergonomie rafinata, suspensie ajustabila electronic si un rezervor generos. Subcadrul a fost gandit pentru a sustine fara probleme un pasager, plus portbagaje pline. Bratul oscilant nu este doar cel mai usor din clasa sa, ci beneficiaza si de o constructie meticuloasa pentru a facilita plimbarile pe distante lungi.
Suspensia semi-activa inovatoare ofera posibilitarea reglarii, confort si siguranta. In afara de setarile „Comfort”, „Street” si „Sport”, riderul poate lua in considerare greutatea extra reprezentata de un pasager, datorita faptului ca unitatea de control a suspensiei SCU adapteaza amortizarea, incarcarea si rapoartele anti-alunecare in timp real. Mai monitorizeaza pozitia pilotului, utilizand date furnizate de senzori si accelerometre pentru a asigura performanta optima a suspensiei in toate conditiile.
Noile jante CAD cu 5 spite nu confera doar o estetica aparte, ci reduc aproape 1 kg. KTM 1290 SUPER DUKE GT este echipat cu cauciucuri nou-noute Continental ContiSportAttack4, dezvoltate conform cerintelor KTM. Acest lucru inseamna ca marele GT opreste, vireaza si se descurca in toate conditiile de strada asa cum trebuie sa o faca o motocicleta Grand Touring.
Decelerarea este asigurata la roata din fata de doua discuri flotante 320mm, etriere cu patru pistoane si pe spate de un singur disc 240mm, etrier cu doua pistoane. Potentialul enorm al frinelor poate fi exploatat la maximum gratie ABS-ului tunat sportiv care aduce si un mod supermoto. Spatiul dintre maneta si ghidon este ajustabil, astfel incat frana de mana sa fie usor de accesat de fiecare rider.
Rezervorul ofera capacitate 23 litri, permitand plimbari mai lungi fara a fi nevoie de alimentare la fiecare benzinarie. Un real avantaj atunci cand calatoresti in locuri mai izolate.
- Ergonomie si confort
Dashboard – noul ecran color 7-inch TFT preluat de la KTM 1290 SUPER ADVENTURE S ofera multiple featuri, printre care modul Performance. Afisajul ofera cel mai bun echilibru intre informatii, performanta si stil.
Ghidonul ii permite riderului sa detina controlul si este ajustabil in patru pozitii. Pachetul include manere incalzite standard.
Scaritele pentru picioare sunt disponibile cu trei pozitii, astfel incat vor acomoda o varietate de marimi de cizme sau preferinte la franare si schimbarea vitezei.
Parbrizul are un design unic ce asigura protectie maxima in fata elementelor si reduce zgomotul vantului la viteza ridicata. Parbrizul poate fi reglat in 9 pozitii.
- Caroserie si grafica
Nu te lasa pacalit… sub toate acele componente touring se ascunde o BESTIE! Modelul GT este construit pentru confort, viteza si calatorii pe distante lungi. Vopsea si grafica exclusiva.
- Software si electronica
Asistenta pentru rider:
- MTC – controlul tractiunii, pachet Bosch MSC (ABS la viraje bazat pe modulator 9ME de inalta calitate, hardware Brembo).
- Modul Performance optional transforma modelul 1290 SUPER DUKE GT intr-o arma de neoprit, permitand riderului sa aleaga nivelul de control al tractiunii si raspunsul la acceleratie, sa opreasca anti-wheelie si sa activeze controlul lansarii (launch control).
- Pentru ca GT face parte din familia DUKE, este disponibil si un mod Supermoto.
- MSR – Motor Slip Regulation.
- Lumini LED de viraj integrate in rezervor si dispuse pe trei segmente, plus indicatoare LED pentru un look unic, exclusiv. Riderul beneficiaza intotdeauna de vizibilitate perfecta.
- HHC – Hill Hold Control (control in panta)
- TPMS – sistem de monitorizare a presiunii din anvelope.
- QUICKSHIFTER+ – optiunea derivata din lumea curselor elimina folosirea ambreiajului.
- Cruise Control.
- Turn-by-Turn Plus: pentru prima data in istoria KTM, 1290 SUPER DUKE GT va oferi interactiune imbunatatita cu navigatia via ecranul TFT. TBT+ va oferi pilotilor acces la GPS din mers, pana la cinci destinatii preferate, memorarea ultimelor cinci destinatii setate.
- ATIR (Automatic Turn Indicator Reset) – dupa 10 secunde de miscare si 150 metri pilotati, stopul se opreste automat. O imbunatatire mare in termeni de siguranta.