Acasă > Stiri > Stiri ATVROM  >  2025 KTM FREERIDE E

2025 KTM FREERIDE E

5 minute
2025 KTM FREERIDE E

La zece ani dupa introducerea conceptului electric FREERIDE de catre brandul austriac pe piata, prospatul 2025 KTM FREERIDE E reprezinta pasul urmator al companiei in abordarea vastului potential oferit de e-mobilitatea offroad.

2025 KTM FREERIDE E, pilotat de starul hardenduro Manuel Lettenbichler, marcheaza un punct semnificativ pentru KTM Motorcycles, o decada dupa lansarea conceptului electric KTM FREERIDE E. Lettenbichler a dat unda verde acestui model, ceea ce demonstreaza capacitatea lui de a se descurca in medii off-road dificile, validandu-i performanta la cel mai inalt al sportului.

Virtutile platformei: KTM FREERIDE E atinge nu doar unele din aspectele legate de mediu in timpul pilotarii offroad (emisii reduse, zgomot aproape de silentios – ceea ce inseamna ca permite pilotarea aproape oriunde), dar si beneficiile mentenantei scazute. Modelul KTM FREERIDE E este, de asemenea, optiunea ideala pentru riderii care cauta capacitati similare trial-ului, fara limitarile unei motociclete trial traditionale, precum lipsa unei sei, ratii scurte si zgomot excesiv. Motocicleta ofera emotia pe care o dau puterea si acceleratia instanta, iar un set-up cu ambele frane montate pe ghidon va permite utilizatorilor experimentati sa munceasca mai mult la capitolul tehnica si la pozitionare. Cea mai simpla posibil introducere in materie de riding pentru incepatori.

In 2014, KTM dezvaluia KTM FREERIDE E in formele Enduro si Motocross, urmand apoi o versiune omologata de strada pentru naveta urbana si ‘play riding.’ O decada mai tarziu, tehnologia a avansat, hardware-ul este mai bun si mai usor, dovedind ca brandul crede in mod riguros in viitorul si posibilitatile puterii bateriei. 2025 KTM FREERIDE E este o progresie naturala de la noile minicicluri KTM SX-E, care formeaza etapa de invatare ideala pentru viitorii bikeri.

Departamentul R&D al KTM a fost ocupat sa aduca cea mai captivanta interpretare a tehnologiei de transmisie electrica platformei KTM FREERIDE E. Cu un output de 11kW, putere de varf 19.2 kW si peste 37 Nm de cuplu, plus o viteza de top de 95 km/ora, motorul este mult mai silentios, mai rece, unitatea mai sigura este rezistenta la apa si la praf si vine complet integrata in caracterul motocicletei. Trei moduri de pilotare (ECO, NORMAL si SPORT) si trei setari de recuperare a energiei (OFF, MID si HIGH) pot fi sincronizate pentru a asigura flexibilitate cu pachetul de autonomie si putere al lui KTM FREERIDE E. Controlul tractiunii poate fi, de asemenea, legat la un anumit nivel pentru a creste sau limita patinarea rotii. Mai multe aspecte privind siguranta provin de la senzorul antirostogolire care taie puterea in eventualitatea unei prabusiri.

KTM a prioritizat manevrabilitatea agila si usoara si a dezvoltat un sasiu nou. Geometria a fost alterata, iar ampatamentul a devenit mai lat pentru un plus de stabilitate si confort. Sasiul poate ramane usor si subtire prin articularea cadrului din otel crom-molibden pe motorul portant si arhitectura bateriei. Va puteti astepta ca greutatea finala, gata de riding sa fie sub 112 kg, iar subcadrul din aluminiu si nailon armat cu fibra de sticla ajuta in acest sens. Inaltimea seii lui KTM FREERIDE E este de 910 mm.

Bateria 29 kg MX50 Litiu-Ion a fost testata si dovedita in cele mai extreme conditii. A fost construita intr-un mod care o face interschimbabila, permitand utilizarea unui al doilea pachet in timp ce procesul de incarcare are loc sau pentru a creste utilizabilitatea cursei. Capacitatea este de 5.5 kWh, o imbunatatire cu 1.5 kWh comparativ cu versiunea anterioara KTM FREERIDE E si cu 20% mai mult timp de riding sau distanta. Viata bateriei poate suporta peste 1000 cicluri de incarcare inainte ca eficienta sa scada la 80%. Timpul de riding tipic pentru Enduro este estimat la intre 2 si 3 ore.

KTM FREERIDE E vine cu un incarcator de 660 W si va termina o incarcare completa in 8 ore la o priza normala din casa. Rata 20-80% poate fi atinsa in 4-5 ore.

Manevrabilitatea robusta este obtinuta datorita dotarii cu cea mai recenta generatie a suspensiei WP. Capatul frontal este reactiv, dar lipit si plantat atunci cand este necesar, multumita designului cu furca 43 mm WP XACT usoara, cu capsula de aer in unitatea stanga si sistemul de amortizare pe ulei in dreapta. Ajustarea se face usor cu singura valva cu presiune pe aer si pompa de aer furnizata pentru preincarcare si clickere pentru compresie si rebound. Noul design al sistemului WP XPLOR PDS ofera cursa 250 mm pe spate. Fluxul de ulei a fost optimizat pentru un sentiment al amortizarii mai consistent de la amortizorul 374 mm. Noile garnituri de rulment au intervale de service mai mari. WP XPLOR PDS vine cu clickere ajustabile pentru modificari din mers fara unelte.

Alte caracteristici includ jante din aluminiu negre (asociate cu anvelope Michelin Enduro Medium versatile pentru modelele EU), sisteme de franare BRAKTEC cu discuri 260/240mm fata si spate, o noua unitate de selectie Switchcube pentru ghidon si grafica in matrita si estetica potrivite pentru look-ul si imaginea liniilor KTM SX si KTM EXC.

2025 KTM FREERIDE E este un dirt bike electric versatil cu capacitati offroad si legal pentru strada, avand in vedere omologarea sa. Aceasta caracteristica le permite pilotilor sa se aventureze pe drumuri mai putin batute, dupa care sa faca legal tranzitia la asfalt si drumuri publice, devenind un FREERIDE perfect in orice context.

Caracteristici-cheie 2025 KTM FREERIDE E

  • model nou 2025, transmisie KTM in-house noua
  • putere nominala 11 kW, putere de varf 19.2 kW, 37 Nm cuplu, viteza de top 95 km/ora
  • potential al bateriei cu 20% mai mare. 8 ore timp de incarcare cu unitate 660 W, 1.5 ore cu incarcator de putere 3.3 kW (0-100% capacitate) si capacitate baterie 5.5 kW pentru 2-3 ore de riding Enduro
  • jante aluminiu 21”/18”
  • suspensie ajustabila si usoara WP XACT si tehnologie XPLOR si o greutae totala de 112 kg
  • bateria poate fi detasata in mai putin de 10 minute.