Jonathan Rea a avut ocazia de a-si insusi titlul de campion al 2015 World SBK din aceasta etapa, de la Sepang, numai ca asul Kawasaki va trebui sa astepte inca o runda festivitatile de incoronare. Iar pentru asta, “vinovatul” principal a fost pilotul Chaz Davies, cu care a impartit locurile 1-2 frateste, prima cursa castigand-o, pe cea de-a doua terminand-o pe locul secund. Vorba vine “frateste”, deoarece pe pista de curse au avut loc adevarate batalii, cu final disputat si tensionat. Podiumul a fost inchis de veteranul Max Biaggi, beneficiarul wildcard-ului Aprilia in prima cursa, pentru ca in cea de-a doua sa revina lui Jordi Torres (Aprilia).
Race 1
Prima cursa a inceput cu Skyes in frunte, ajutat fiind si de plecarea din pole-position. Inainte de primul viraj, Rea a ajuns pe pozitia secunda, dupa un start fabulos din abia a saptea pozitie pe grila de start. Iar de aici, a inceput spectacolul. Davies a inceput si el timpuriu asaltul pentru locul fruntas, astfel ca in primele ture configuratia plutonului de frunte ii cuprindea in ordine pe Skyes, Rea, Davies si fostul campion Biaggi fluctuand cand pe 4, cand pe 5, in lupta cu pilotul Honda, Guintoli.
Skyes a castigat in urmatoarele ture un decalaj sanatos fata de urmaritorii sai si parea ca numai un forcing excelent al acestora il mai putea stanjeni, insa cu 5 ture inainte de final, ritmul sau a scazut dramatic din cauza uzurii pneurilor. In acel moment, pilotul Ducati, Davies a intensificat sarja si i-a depasit pe cei doi colegi de la Kawasaki, ajungand in frunte si lasandu-i pe acestia sa-si transeze problema locului doi.
Davies a fortat in ultimele ture, insa Rea l-a talonat indeaproape, indata ce a reusit sa-si depaseasca colegul si a putut sa se concentreze pe depasirea pilotului Ducati si castigarea cursei. Intre timp, Skyes a luptat sa isi mentina un ritm care sa-i asigure prezenta pe podium si sa-l tina la distanta pe Biaggi. Nu a reusit, deoarece acesta a fortat in ultimul tur si a reusit sa atinga pozitia a treia, lasandu-l pe pilotul Kawasaki sa se lupte cu campionul Guintoli pentru pozitia a patra, pe care a pierdut-o inainte de steagul final.
In timpul acesta, in fata se derulau actiuni palpitante. Davies conducea cursa, in timp ce Rea cauta cea mai buna pozitie pentru asaltul final. Intrarea in ultimul tur l-a gasit pe pilotul Ducati in frunte, insa Rea si-a facut calculele si strategia pentru intrarea in ultimul viraj, cel decisiv. Pe care l-a abordat aproape direct (la limita regulamentului) si profitand de apararea lui Davies pregatita a contracara un asalt pe interior, s-a lansat autoritar si castigator spre finish.
Aceasta a fost radiogafia primei curse, terminata cu urmatoarele rezultate:
1. Jonathan Rea (Kawasaki)
2. Chaz Davies (Ducati) +0.121
3. Max Biaggi (Aprilia) +10.695
4. Sylvain Guintoli (Honda) +15.433
5. Tom Sykes (Kawasaki) +17.983
6. Alex Lowes (Suzuki) +23.758
7. Leon Haslam (Aprilia) +24.854
8. Matteo Baiocco (Ducati) +28.306
9. Niccolo Canepa (Ducati) +31.098
10. Jordi Torres (Aprilia) +34.105
Race 2
In mod evident, Rea a intrat in a doua cursa cu o multitudine de scenarii in cap, avand ca finalitate asigurarea titlului pentru sezonul 2015 inca din Malaezia. O buna parte dintre aceste scenarii il aveau in calcul pe coechipierul sau Skyes, care trebuia sa termine cursa imediat in spatele sau ori chiar cateva pozitii in urma. Numai ca pilotul Ducati, Chaz Davies a avut cu totul alte planuri care in mod evident nu coincideau cu cele ale pilotilor Kawasaki. Sau in fine, a avut un singur plan, anume sa castige aceasta cursa cu orice pret. Prins intr-un cleste intre cei doi de la Kawasaki, in clasamentul general, la mica distanta de Skyes, alergatorul de la Ducati trebuia cu orice pret sa castige, pe de o parte sa isi adjudece locul doi si pe de alta parte sa nu vada asa de timpuriu valurile sampaniei victoriei in acest sezon pentru Rea.
Asadar, cursa se anunta spectaculoasa, dar concret s-a dovedit mai mult decat atat. Intai, nici nu a inceput bine cursa, ca in primul viraj s-a consemnat un incident. Biaggi a atacat curajos acest prim viraj, flancat fiind de Skyes la exterior si Davies la interior, acesta din urma a tasnit din interior, luand conducerea, locul sau a fost luat de Guitoli, mutat in mijlocul curbei, fortandu-l astfel pe italian sa cambreze motocicleta si sa se ciocneasca cu Skyes. In urma coliziunii, Biaggi a fost cel care a cazut, a fost capabil sa-si reporneasca ulterior motocicleta, insa nu e clar daca din motive tehnice sau pentru ca nu mai putea initia o urmarire, s-a retras la standuri, astfel jucandu-si si cel de-al doilea wildcard, e adevarat, spectaculos.
In timpul asta, Davies s-a instalat in frunte unde a si impus ritmul, urmat de Rea, Guintoli si pilotul Leon Haslam de la Aprilia. Coliziunea cu Biaggi l-a impins pe Skyes abia pe pozitia a 14-a, pilotul Kawasaki incepand urmarirea de recuperare. Pe care a reusit-o temerar pana pe pozitia a 7-a si poate izbutea si o mai buna plasare, insa cu 11 ture inainte de final, a fost victima unui asa-numit low-side (atunci cand motocicleta pierde tractiunea si aluneca pe asfalt cu motociclistul prins in partea inclinata spre pamant) si iarasi s-a trezit in postura de urmarire de pe ultima pozitie. Nu a mai reusit decat plasarea pe locul al 15-lea, care i-a asigurat doar un singur punct in clasamentul general, permitandu-i pilotului Ducati sa se distanteze la 13 puncte.
In fata, lucrurile au ramas neschimbate, Davies fiind liderul care a impus autoritar ritmul. Scenariul din prima cursa era sa se repete iar, Rea incercand atacul printr-o manevra finala de viraj, dupa aceeasi reteta. Numai ca o data se numeste greseala, insa a doua oara nu ai voie sa o repeti, cel putin de la un anumit nivel in sus. Iar Davies a aratat ca si-a insusit ratarea din prima cursa, a invatat ceva din ea si iata ca a fortat violent in virajul final ac de par, pe interior. Miscarea l-a adus in contact direct cu pilotul Kawasaki ce-si incerca norocul identic primei curse, pilotii au rezistat contactului fara sa se dezechilibreze, iar pilotul Ducati a reusit sa se mentina ferm pe pozitie, terminand primul cursa.
Dupa episoadele cu protagonistii Biaggi si Skyes, lucrurile au fost relativ calme in spatele pilotilor de la Ducati si Kawasaki, la peste 5 secunde dupa Rea ajungand si pilotul Torres de la Aprilia si inchizand podiumul, pentru ca pe locurile 4-5 sa ajunga pilotii Honda, Guintoli si van der Mark.
Clasamentul celei de-a doua curse arata astfel:
1. Chaz Davies (Ducati)
2. Jonathan Rea (Kawasaki) +0.091
3. Jordi Torres (Aprilia) +5.008
4. Sylvain Guintoli (Honda) +13.130
5. Michael van der Mark (Honda) +15.801
6. Leon Haslam (Aprilia) +15.970
7. David Salom (Kawasaki) +24.561
8. Alex Lowes (Suzuki) +26.526
9. Matteo Baiocco (Ducati) +28.528
10. Roman Ramos (Kawasaki) +31.598
Nu a fost sa fie Sepang, Malaezia, va fi Jerez Spania pentru incununarea lui Rea drept campion al sezonului 2015 WSBK. Sigur, in Spania Rea nu va veni doar ca spectator, conditia fiind ca sa ocupe unul dintre locurile 1-10 in Race 1 pentru a obtine titlul de campion, dar e putin probabil sa rateze o plasare in primele zece locuri. Numai ca asta o sa stim abia peste sase saptamani, WSBK intrand in vacanta pana atunci.
Clasamentul general 2015 World Superbike Championship (puncte):
1. Jonathan Rea, 452
2. Chaz Davies, 308
3. Tom Sykes, 295
4. Leon Haslam, 259
5. Jordi Torres, 186
6. Sylvain Guintoli, 162
7. Michael van der Mark, 125
8. Davide Guigliano, 119
9. Alex Lowes, 112
10. Matteo Baiocco, 107