Imagineaza-ti ca ai oportunitatea sa pasesti pe circuitul de Grand Prix de la Mugello, nu oricum, ci in saua unui superbike capabil de peste 200 cai putere. Acesta sa vina cu tehnologie avansata atat la nivel electronic, cat si din punct de vedere al designului, iar soarele toscan sa straluceasca intreaga zi. Asa arata, probabil, visul oricarui rider impatimit. Realitatea este ca la 10 ani dupa debutul primei RSV4, Aprilia continua sa faca furori pe segmentul de superbike.
Performanta high-end pentru Aprilia RSV4 Factory, rezultat al combinatiei intre designul modern cu cadru si suspensii de curse si o serie de controale electronice de ultima ora.
Evolutia. Cel mai rapid superbike
Cu aripi in stil MotoGP integrate caroseriei zvelte, motocicleta 2020 Aprilia RSV4 Factory se remarca de la prima vedere si prin dotarea cu evacuarea Akrapovich din titan (este street-legal), de aceeasi culoare cu a jantelor din aluminiu. Detaliile din carbon vin plasate pe ambele parti, pe capacul rezervorului, pe aparatoarea fata si pe alte cateva componente. Imbracat cu noua schema de culoare Atomic Racer la care se adauga finisajele negre mate, modelul de fata este primul superbike de fabrica din gama de motociclete Aprilia care primeste aripi aerodinamice.
Mai multa libertate, indiferent de stilul de pilotare
Tehnologia pentru suspensia semi-activa Smart EC 2.0 permite calibrarea furcii si ajustarea amortizoarelor prin intermediul a doua moduri: manual si semi-activ, ambele usor de accesat prin apasarea butoanelor de pe ghidon. Suspensia poate fi reglata in trei moduri: A1, A2 si A3. Prima este destinata pentru cand se utilizeaza anvelope subtiri si este gandita pentru suprafete de circuit netede. Modul A2 este conceput pentru asfalt cu neregularitati, iar A3 este dedicat strazii. In modul manual, pe de alta parte, cele trei harti (M1, M2 si M3) ofera posibilitatea de calibrare predefinita fara asistenta semi-activa.
Motorul 1078cc V4, pe racire, 4 valve, DOHC produce 217CP, este cuplat la o cutie cu 6 viteze si in termeni de electronica, dispune de control al tractiunii, wheelie control, launch control, cruise control, schimbare rapida a vitezelor si modurile Track, Sport si Race.
Alte caracteristici: sasiu usor din aluminiu, amortizoare Ohlins ajustabile; rezervor de capacitate 18.5 litri, faruri si stopuri cu LED.
Aprilia RSV4 1100 Factory concureaza pe acelasi segment cu motocicletele Ducati Panigale V4, Yamaha R1, Suzuki GSX R1000R, Honda CBR1000RR-R Fireblade, Kawasaki ZX-10R si BMW S 1000 RR.