S-a tot vorbit despre motociclete (pe undeva firesc) in contextul saloanelor din Japonia, cel din weekend-ul trecut de la Osaka si cel ce va debuta maine, Tokyo Motorcycle Show 2016, insa un scuter concept a atras atentia, chiar inainte de debutul salonului.
E vorba de Kymco K50 Concept, un scuter proiectat in intregime in Italia si de aceea prospectat pentru piata occidentala, care va poposi intai in Japonia, ca sa stranga pareri. Scuterul apare a fi in stadiu de prototip aproape finalizat, insa liniile finale se pot intui deja. Si da, e destinat sa rivalizeze cu cei mai buni, in special cu TMAX. Daca desigur, ar intra in productie.
Nu se stie nimic despre fisa tehnica, s-a insistat masiv pe infatisare si aparitia sa, de altfel a avut parte de o lansare destul de pretentioasa azi, in Tokyo. Iar pagina Facebook Kymco Italia a facut si face la fel, subliniaza doar frumoasele linii inca din perioada de teasing.
De aratos, e aratos, nimic de spus, cu o infatisare deopotriva eleganta si agresiva, cu multe suprafete unghiulare care intra in combinatie cu suprafete curbe, demne de un design made in Italy, integral. Si acele accente cromate… Categoric, italienii au stiut sa-si prezinte si sublinieze marfa. Si faci cum faci si uiti pe moment de nevoia de a sti ce motor are, ce compozitie si structura are sasiul si alte aspecte d-astea pragmatice.
Ma rog, sasiul se prezinta destul de robust si aratos, cu furca sa inversata sau cu o bascula tip motocicleta, cam in maniera rivalului TMAX sau exista frane Brembo cu etrierele dispuse radial pe discurile duble, ori motorul se afla pozitionat undeva inspre fata in interiorul unui cadru. Cam astea ar fi observatiile de natura tehnica ce se pot face dupa vizionarea unor fotografii de la lansare sau a unui material video cam fishy, dupa opinia mea.
Ce se mai poate spune despre acest concept tulburator? Pai ca probabil il vom vedea si prin saloanele moto INTERMOT sau chiar EICMA, apoi vazut, placut, fabricat, gata pe piata, cu tot cu specificatii, pret, versiuni si altele. De acord? Sigur ca nu, motivul principal pentru care eu consider ca scuterul Kymco K50 va trece de la concept la model de productie e acela ca seful tribului (a se citi al categoriei) a avut o viata dulce pana acum, lipsita de rivali veritabili. Si pentru ca din ce am vazut, acest concept arata foarte bine si poate sa creeze disconfort modelului Yamaha TMAX.