Traiesc cu senzatia ca e cam greu sa vii cu o stire cu un aer incredibil, pe care s-o lansezi de 1 aprilie si sa ai si ambitia sa pacalesti ceva lume. Iar daca vii totusi cu o astfel de stire, trebuie sa fie impecabila din toate punctele de vedere si sa faci omul nu sa se uite la calendar (“ah, era 1 aprilie, incercau sa ma pacaleasca”), ci sa se apuce sa caute pe internet, sa verifice, sa transpire putin pana realizeaza ca a fost tepuit.
Cel putin, asa as vedea eu genul de stire care sa ma prinda in plasa, grefata pe un eveniment in curs sau in orice caz de actualitate, cu un bagaj informational solid, cu o nuanta cvasi-oficiala si trimitere la macar un link cu iz de veridicitate. Si concluzia proaspat trecutului 1 aprilie 2016? Slaaaab, foarte slab, din ce am avut timp si rabdare sa frunzaresc pe webzine-urile de specialitate.
De exemplu, pe modelul anuntului Honda, de acum doi ani, cu privire la asa-zisa lansare a modelului NM4, au facut si germanii de la BMW anuntul cu privire la un… kit BMW GS Survival Tool, dotat cu secure, ciocan, clesti samd, pe modelul celebrelor briceaguri militare elvetiene. De fapt, “scula” respectiva chiar exista si este produsa de Brook & Hunter. Frumos e ca pe Amazon se gaseste la un pret de aproximativ 50 de dolari, in timp ce BMW pretinde ca ofera unealta in trei variante, una mai profi decat cealalta, una mai premium decat cealalta, pornind de la aproximativ 400 de dolari, mergand pana aproape de 2.000, cea mai competenta. Am ras. Nu. De fapt, singura oara cand un muschi al fetei mi s-a miscat, citind ditamai comunicatul celor de la BMW privind presupusa lansare, a fost intr-un zambet timid, cu accent de mila, reprezentand cumva parerea mea fata de umorul german.
Italienii de la Dainese, italieni deci, cu un umor prezumat mai consistent decat al nemtilor, au venit cu un geamantan D-Bag, realizat din nu stiu ce materiale super-extra-mega-ultra si care te ajuta sa fii un pilot cu stil, nu un taran cu sacul pe spate. Eu nici n-am inteles ce vor, de fapt. Sau cei care au facut asa-zisa gluma.
S-a incercat sa se scoata ceva din asa-numitul scandal al aripioarelor (eleroanelor) din MotoGP, indiferent de clasa. A iesit o stire semi-lesinata ceva de genul aripioarele vor deveni obligatorii pentru orice motocicleta din orice fabrica, in MotoGP, incepand din sezonul 2017. Era invocat si un interes al celor de la Airbus, probabil ca tampenia sa fie mai suculenta. Elementul central putea avea potential, insa asa cum a aparut asa-zisa stire, parca a fost o inghetata la cornet, la 46 de grade, cand tot continutul iti curge pe pantaloni, pana sa intelegi ceva din afurisita de inghetata.
Honda se afla intr-o perioada efervescenta, dovada ca in ultima vreme tot mai des jurnalistii dau peste brevete peste brevete ale japonezilor, cu privire la modele de motociclete noi sau reinnoite, motoare noi si multe altele. Deci o ocazie nimerita sa iasa o pacaleala cu un presupus brevet. Si au mers cica pe noul motor in trei timpi, pe sistemul “suck, bang, blow”. Da, simpatic, dar pacaleala presupune mai mult decat o caterinca, oricat de inspirata ar fi.
Si a mai fost, tot legat de Honda, mai exact de placutele de inmatriculare ale modelelor 2017 care vor cuprinde emoji/emoticon-uri la cererea tinerilor britanici, care oricum utilizeaza asa ceva extrem de des. Serios, sunteti mandri de tentativa de gluma?
Insa, chiar daca am zis mai sus de facut misto, in loc de pacaleala, trebuie sa ma opresc la ceva absolut dement. Un fel de corabia nebunilor sau mariajul imposibil. Delicios si scandalos! I-auziti: cica Liquid Asset Partners (noii proprietari ai Erik Buell Motorcycles), impreuna cu MV Agusta si Trump Industries LLC au anuntat ca s-au inteles asupra unui consortiu imens, producator de motociclete. Fara indieni, fara chinezi, fara… milwaukeenezi (bastinasii statului Milwaukee. Trump Industries? Da, compania inegalabilului Donald Trump. Nu stiu daca americanii au echivalentul “orbul, mutul si cu schiopul”, insa daca ar fi real, asa ar parea consortiul acesta. Si a urmat un delir inegalabil, dar delir! Macar nu a avut pretentii de pacaleala, de aparente salvate, de nimic. In articol ii intalniti si pe celebrii Teutels de la Orange County Choppers si pe premierul Italiei, intr-un amestec de vis! Merita cinci minute petrecute aici http://www.motorcycle.com/features/trump-ebr-agusta-motorcycle-company.html
Pana si pe un site de snowmobile am intalnit o tentativa de viitor model Arctic Cat 2017 NxTLvL 860 cu un design respectand liniile arhitecturii egiptene, adica a piramidelor.
Dar ceea ce n-am inteles in schimb si m-a uimit total e altceva: chiar a parut plauzibil postul anterior cu motorul alimentat cu gunoaie alimentare, pus la punct de Suzuki? Caci atunci cand l-am preluat si am scris (da, n-am voie sa scriu “nu e pacaleala de 1 aprilie” si sa fie) materialul ala cel mai plauzibil, am facut-o cu indoiala, asteptand o reactie gen “pleaca maaaa cu pacaleala asta”. Inseamna ca si eu si cei de unde am preluat ideea, am avut succes? YEEEY!