Nu celor de la Kawasaki li se datoreaza crearea categoriei moderne superbike, insa din 1973 incoace, de la inventarea motorului Z1 cu patru cilindri 903cc DOHC, se pare ca ei domina piata dedicata riderilor impatimiti. Este simplu sa va dati seama de ce – totul este legat de inaltele tehnologii implementate de-a lungul anilor, cu o pasiune si aspiratie catre inovatie care tintesc tot mai sus. De exemplu, modelul Ninja ZX-10R se numara printre cele mai competitive motociclete fabricate vreodata, gratie echiparilor sofisticate (control al tractiunii in trei moduri, ABS etc.).
Bineinteles, iubitorii de vehicule pe doua roti au la indemana si alte optiuni Kawasaki la fel de inspirate. Ba mai mult, compania japoneza a scos pe piata si modele performante pentru juniori, cum este Kawasaki KLX110.
Din gama Supercross, merita amintit Kawasaki KX450F, iar din segmentul pentru amatorii dinamici si pilotii la inceput de drum, se remarca modelele sport Ninja 300 si noul sport tourer Concours 14ABS. Lucruri de bine se aud si despre linia de cruisere Vulcan, de altfel deja extrem de populare.
Cu toate ca nu are un design la fel de futurist ca al altor modele si nici look de star rock precum o Kawasaki Vulcan, de pilda, noua Versys-X 300 ABS 2018 scrie povesti de succes pentru omul de rand, interesat in principal sa dispuna de un mijloc de transport potrivit necesitatilor. Daca iti trebuie o motocicleta buna – adica vrei consum mic in oras, dar si sa poti pleca fara probleme in offroad unde sa ai parte de senzatii tari si adrenalina, atunci merita sa iti indrepti atentia catre acest venture-cruiser perfect adaptabil unei intregi diversitati de trasee. Dupa cum informa Yutaka Yamashita in calitate de Managing Director cu ocazia lansarii acestui model Kawasaki si in India, Versys-X 300 are ca punct forte versatilitatea: „este confortabil de pilotat atat pe autostrada, cat si in mediul urban”, furnizand incredere si adrenalina.
Motocicleta Kawasaki Versys-X 300 este alimentata de un motor de 296cc racit cu lichid si doi cilindri, asemenea modelului Ninja 300. Totusi, se constata diferente in ce priveste motorul injectat cu combustibil si retunat pentru a furniza 40PS de putere la 11,500rpm, aspect care vine insotit de un cuplu de varf de 25,7Nm la 10000 rpm si o transmisie cu sase trepte si ambreiaj asistat.
In plus, Kawasaki a ales o noua tehnologie de gestionare a caldurii, pe baza de flux de aer, lucru ce contribuie in mod ingenios la disiparea caldurii motorului. Designul reflecta o redirectionare inteligenta a aerului, asigurand mentinerea racoroasa a pieselor (rezervor, rama) si implicit mai mult confort la rulare pentru pilot.
Versatilitatea care caracterizeaza noua Kawasaki Versys-X 300 se datoreaza suspensiilor cu o cursa lunga (dotarile includ suspensie reglabila spate de tip Uni-Trak cu amortizor pe gaz), ghidonului larg si inaltimii seii ce faciliteaza o pozitie naturala de pilotare pentru a diminua senzatia de oboseala specifica dupa parcurgerea unor drumuri lungi.
In concluzie, se poate afirma ca modelul Kawasaki Versys-X 300 are toate sansele sa devina cel mai bun prieten pentru oricine are de strabatut distante mari zilnic.