Performanta si rapiditatea sunt criteriile care definesc noul UTV CF Moto Z10, care cu siguranta va fi mai mult decat un prototip de vehicul concept, intrucat zvonuri provenind din surse sigure raspandesc vestea ca acesta se pregateste pentru productie.
Show-ul EICMA din Milano este locul unde producatorii de motociclete, ATV-uri, UTV-uri si biciclete vin sa etaleze modelele pentru anul urmator. CF Moto Z10 a fost prezentat in cadrul acestui eveniment, toata lumea intreandu-se daca va fi un model real de productie in 2018.
Din punct de vedere al specificatiilor, se stie deja ca Z10 are acelasi sasiu ca UTV-ul CF Moto ZForce 800, cu o singura exceptie – motorul V-Twin mai mare, capabil sa livreze 80 de cai putere la 7000 rpm.
Se presupune ca motorul 963cc, cu 8 valve ar fi fost testat cu un turbocompresor pentru a creste puterea aproape de nivelul celei unui UTV RZR Turbo. Putem doar banui ca ori va fi echipamentul standard, ori va fi disponibil ca optiune.
Suspensia pe toate cele patru colturi este complet independenta, cu mai multa deplasare pe roti spre deosebire de modelele anterioare. Sasiul este fara indoiala unic, alaturi de caroseria si usile elegante. Firma de design Kiska din Austria a fost implicata in constructia modelului Z10, punandu-si amprenta asupra aspectului futurist al acestui model UTV.
UTV-ul Z10 ne transmite ideea ca CF Moto incepe sa se concentreze mai mult asupra performantei, ravnind la un loc in universul RZR, YXZ, Wild Cats si Maverick.
Spre deosebire de modelul UTV Z-Force 1000, cu ampatment de 80 inch si 1345 kg, Z10 pare sa aiba mai multa deplasare pe roti. Apare asadar intrebarea: Z10 va fi mai rapid decat un Polaris RZR sau un Can-Am Maverick?