Inovatiile privind vehiculele pe doua roti, in speta motociclete, au creat o larga diversitate de modele, fapt ce uneori ii deruteaza pe unii piloti, acestia lovindu-se de denumiri si etichete pompoase precum café-racer, streetfighter, tracker, scrambler si altele. In continuare, vom incerca sa dam definitia streetfighter-ului, motocicleta de strada sport care se identifica mult cu modelele naked si supernaked, o atitudine agresiva si o pozitie de adevarat lider.
In cazul motocicletei Kawasaki Z650 ABS 2018, asemanarea cu un model supernaked este perfect corecta, lipsind carenajul pentru a oferi imaginea motorului puternic care dezvolta 67 CP. Modelul proiectat de renumitul producator japonez poate fi descris drept un streetfighter de talie medie ce a fost introdus pe piata anul trecut si poate sa concureze oricand cu motocicletele Yamaha FZ-07 sau Suzuki SV650.
Cu toate ca modelul Z650 se bucura de cateva noutati aparte, exista si unele amanunte care transmit ideea de continuitate in evolutie, in paralel cu lineup-ul de motociclete Kawasaki Ninja, in special existand similitudini subtile cu modelul Ninja 650. Totusi, subtilitatile sunt ceea ce diferentiaza un cumparator de altul.
Este o zona mai putin explorata de producator, lansarea streetfighter-ului Z650 pe piata reprezentand o miscare indrazneata. O privire obiectiva va dezvalui ca varianta Z se diferentiaza de familia Ninja prin greutatea mai redusa, in perfecta armonie cu manevrabilitea imbunatatita si un design unicat cu influente Sugomi, reflectat si prin dotarea cu cadru Trellis din otel de inalta rezistenta de greutate de doar 15 kg. Asadar, nu este exclus ca pilotul sa experimenteze vibe-ul dat de motocicletele naked, asa cum se intampla in Mad Max!
Istoria Streetfighter-ului, pe scurt
Activitatea jurnalistica asupra motocicletelor poate oferi o imagine de ansamblu legat de aparitia streetfighter-elor. La origine, exista o parere umanima ca acestea se inspira din variantele café-racer prezente pe carosabil inca din anii ’50-’60, dar ca formula acestora s-a consolidat abia prin ’70-’80. Pe de alta parte, se crede ca tendintele au fost dictate de riderii fara prea multa experienta care isi permiteau sa cumpere doar cele mai ieftine motociclete japoneze, insa nu si sa investeasca in reparatii costisitoare pentru a le mentine in forma originala. Dupa ce aceste motociclete se avariau, carenajul era adesea sortit disparitiei.
Pilotii indreptati spre performanta au inceput sa indeparteze anumite parti – picioarele din spate, oglinzi etc., in scopul imbunatatirii aerodinamicii si pentru a spori viteza motocicletei. Recent, farurile Acerbis, mai ales modelele Cyclop si DHH au devenit atat de populare printre rideri, incat se apropie periculos de zona de cliseu.
In 1983, in paginile revistei Bike au aparut desenele Bloodrunners, scrise si ilustrate de artistul Andy Sparrow. De aici provine si credinta ca acestea au insumat primul sablon de design tiparit al motocicletei Streetfighter, insa termenul actual a fost aplicat pentru prima data unei motociclete Harley-Davidson personalizate. Motocicletele japoneze cu motor in patru cilindri personalizate au fost adaugate categoriei mai tarziu.
Motocicletele japoneze Honda si-au facut debutul in peisaj in 1999 prin lansarea modelului X-11, cunoscut si ca CB1100SF, dupa care Ducati a scos Ducati Streetfighter.
Indiferent daca va propuneti sa creati propriul streetfigher sau optati pentru motociclete streetfigher pre-fabricate, tineti minte ca aceste modele de strada sunt niste adevarati demoni, fiind destinate unor piloti dornici de experiente palpitante, nu pentru cei slabi de inima.
Comments are closed.