Cei care vor sa treaca la un scuter Piaggio performant se pot orienta cu incredere pentru modelul cu trei roti, MP3 530 Exclusive. Acesta se impune pe segmentul sau prin trei aspecte inedite: tehnologia ARAS, motorizare si multiple upgrade-uri.
Varful de lance al gamei de scutere Piaggio MP3 2023, versiunea 530 hpe Exclusive, face un salt inainte fara precedent in istoria progreselor MP3, in ciuda multiplelor inovatii semnificative facute de-a lungul timpului. Mai precis, Piaggio MP3 530 hpe Exclusive este primul scuter din lume care dispune de ARAS – Advanced Rider Assistance Systems. Platforma revolutionara de asistenta la pilotare este bazata pe tehnologia Imaging Radar 4D si a fost in premiera dezvoltata de Piaggio Fast Forward, filiala de robotica a Grupului Piaggio fondata in 2015 care opereaza in Boston, SUA. Este pentru prima data cand acesti senzori inovatori, amplasati in centrul extractorului, sub unitatea farului spate, sunt implementati pentru utilizare pe un scuter care, spre deosebire de o masina, are si variabila semnificativa a unghiului de inclinare la viraje. Avantajele fata de un sistem traditional de asistenta la pilotare bazat pe senzori cu ultrasunete consta intr-un camp vizual extrem de larg si intr-o monitorizare fiabila, indiferent de conditiile de iluminare si de mediu.
Dispozitivele ARAS de pe Piaggio MP3 530 hpe Exclusive joaca un rol decisiv in siguranta activa, garantand functiile Blind Spot Information System (BLIS) si Lane Change Decision Aid System (LCDAS).
BLIS il anunta pe rider cu privire la prezenta vehiculelor in unghiul mort al oglinzii retrovizoare utilizand notificari specifice pe ecranul TFT. Prin monitorizarea constanta a zonei din spate la o distanta de pana la 30-35 de metri, LCDAS este, de asemenea, capabil sa identifice vehiculele care se apropie rapid din lateral, creand o situatie de potential risc in cazul in care pilotul indica intentia de a schimba banda. In acest caz, riderul este notificat si printr-un anunt specific pe tabloul de bord.
Piaggio MP3 530 hpe Exclusive dispune, de asemenea, de marsarier. Introdus de constructorul italian pentru prima data pe un scuter cu 3 roti in 2019, pe modelul Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced, marsarierul ramane in continuare o caracteristica exclusiva a lui Piaggio MP3 si acum include o camera video spate care permite o folosire mai usoara si mai sigura. Marsarierul cu camera video pe spate demonstreaza caracterul practic al lui Piaggio MP3, ajutand la parcarea mai usoara in spatiile inguste, in zone cu pante sau in orice situatii unde exista spatiu restrans pentru manevre, mai ales in oras.
Marsarierul este activat via un buton dedicat de pe bord, cu motorul pornit si vehiculul oprit. Cand este cuplat marsarierul, imaginea zonei din spate este afisata pe display-ul TFT, integrata de grile. O alta caracteristica cheie a versiunii de varf din gama include Cruise Control, capabil sa mentina viteza setata fara atingerea acceleratiei. Sistemul, conceput pentru a face pilotarea mai confortabila mai ales pe distante mari, poate fi activat si controlat convenabil utilizand joystick-ul situat pe blocul de comenzi din stanga.
Motor PIAGGIO 530 HPE: putere record si confort maxim. Acreditat cu puterea maxima de 44.2 CP (32.5 kW) la 7250 rpm si un cuplu maxim de 50 Nm la 5250 rpm, motorul 530 MP3 hpe si-a facut debutul pe Piaggio MP3, construit pe baza unitatii 500cc anterioare deja reprezentate de cel mai puternic motor monocilindru de pe segmentul de scutere cu trei roti.
Noua motorizare mentine substantial acelasi rating de putere record, dar obtine turatii mai joase si un cuplu maxim mai jos. Rezultatul aduce imbunatatiri semnificative in termeni de performanta si manevrabilitate, dar si la nivel de confort si eficienta per ansamblu, cu o reducere considerabila a vibratiilor si a zgomotului, in special la viteze medii/joase si, implicit, la utilizarea pentru tranzitul urban. Pentru deplasari suburbane la viteze mai mari, optimizari semnificative se reflecta si la capitolul consum.
O serie de alte upgrade-uri contribuie la aceste imbunatatiri, cum ar fi noul piston mai usor turnat in aliaj din aluminiu – o solutie neobisnuita, de obicei dedicata aplicatiilor de motociclete high-end. Chiulasa este, de asemenea, noua, cu supape de dimensiuni mai mari, o forma optimizata a camerei de ardere si un arbore cu came cu o noua ridicare special optimizata a supapelor.
Motorul 530 hpe utilizeaza o noua unitate Magneti Marelli 11MP ECU cu acceleratie ride by wire, multumita careia pot fi implementate trei moduri de riding. Acestea pot fi selectate de rider utilizand butonul start: Eco (modul economic), Comfort (confort) si Sport. In modul Sport, acceleratia raspunde mai bine, in timp ce este mai lina si mai progresiva in modurile Comfort si Eco. In ultimul mod, puterea maxima este redusa. Totodata, modurile de pilotare definesc calibrarea ASR – controlul tractiunii. Sistemul de control al tractiunii este mai putin invaziv in Sport si mai potrivit pentru situatiile de suprafete cu aderenta redusa in celelalte doua moduri. Operatiunile extinse de perfectionare asupra motorului au permis si o crestere a fiabilitatii deja remarcabile, reducand in consecinta frecventa unor operatiuni de rutina de service, cum ar fi verificarea jocului supapelor, programata acum sa fie efectuata la fiecare 20.000 km.