Raliul Balkan Offroad a revenit pe scena internationala motorsport dupa doi ani, fiind gazduit de aceasta data in Romania, dupa ce a avut loc timp de 9 ani in Bulgaria. Evenimentul sportiv desfasurat intre 25-30.09.2022 se afla la a 10-a editie si reprezinta o etapa a Raliului Breslau, fiind cea mai mare cursa de Cross Country si Extreme dedicata ATV-urilor, SSV-urilor, masinilor si motocicletelor. Organizatorii (RBI Sport) au pregatit concurentilor o editie „Dracula” care se disputa in frumoasa zona muntoasa din Transilvania. De fapt, marcheaza o intoarcere la origini, prima editie a cursei din 2011 avand loc tot in Romania, tara recunoscuta pentru traditia sa motorsport si off-road. In comparatie cu Raliul Breslau din Polonia, concurentii la Balkan Offroad se pot astepta la terenuri foarte diferite, salbatice si care ii solicita la maxim.
Competitia a debutat la Sighisoara, care e pe lista UNESCO, marele final avand loc in orasul istoric Alba Iulia. Au luat startul 120 vehicule de curse din toate clasele – motociclete, ATV-uri, SSV-uri si masini. Traditional, sunt 3 categorii – Cross Country (toate clasele), Extreme (masini) si Discovery (toate clasele).
In aceasta cursa, nu viteza este neaparat cea mai importanta, cat aptitudinile de navigatie pe terenurile dinamice din Transilvania. Traseul pentru Cross Country se intinde pe 1400 km, cu mai mult de 1000 km contracronometru. S-au inscris participanti din mai multe tari: Franta, Estonia, Austria, Republica Ceha, Italia, Ungaria, Germania, Olanda, Belgia, Polonia, Lituania, Letonia, Bulgaria, Elvetia, Kazakhstan, Ungaria si din tara gazda, Romania.
In penultima zi de curse, ziua a 4-a, concurentii au avut parte de o schimbare de scenariu, traseul de parcurs ajungand in zona Carpatilor de Sud, in apropiere de Transalpina, cel mai inalt drum pavat din Romania, cu peisaje care iti taie respiratia.
Ziua a 5-a marcheaza marele final si este compusa din sectiuni foarte rapide prin vaile din Alba Iulia. Sectiunile rapide si prafuite sunt „cu cantec” in ceea ce priveste navigatia. Cand este uscat, drumul este perfect pentru intrecere. In schimb, ploia poate schimba intreaga zi, transformand traseul intr-unul foarte provocator.