Construit pentru a impinge limitele si a provoca, lineup-ul 2024 Can-Am Maverick R schimba definitiv scena off-road. Inspirat de cautarea neobosita a performantei, Maverick R este alimentat de un motor de top in industrie, capabil sa dezvolte 240 CP si dispune de transmisie cu ambreiaj dublu DTC (Dual Clutch Transmission), suspensii cu o cursa fara rival, precum si de multiple avansuri tehnologice menite sa duca experienta de pilotare la urmatorul nivel.
„Noul Maverick R reprezinta angajamentul Can-Am de a crea un vehicul care va revolutiona industria prin spargerea barierelor actuale legate de performanta si design, ducand experienta de riding la un cu totul alt nivel”, a declarat Sandy Scullion, Presedinte, Powersports Group la BRP. „Cu o unitate de 240 cai putere, cutie de viteze complet noua, plus un sasiu si suspensii de ultima ora, Maverick R este cu adevarat un side-by-side race-ready conceput pentru cei mai exigenti piloti.”
Motorizare si transmisie
Maverick R pe bazeaza pe motorul supraalimentat 240 CP Rotax 999cc cu 3 cilindri in linie, 4 timpi, pe injectie. Acest SSV Can-Am utilizeaza primul design DCT cu sapte viteze Rotax, automatic sau controlabil, optional, cu schimbator. Acest pachet solid ofera cel mai bun raport putere-cilindree pentru a lasa competitia „in ceata”.
Can-Am Maverick R dispune de un design optimizat al admisiei de aer pentru mentenanta usoara si asigura performanta de nivel urmator. Injectoarele de combustibil duble hranesc fiecare cilindru, iar presiunea de supraalimentare a turbocompresorului este reglata, maximizand astfel performanta vehiculului, indiferent de conditii.
Riderul are la dispozitie trei moduri selectabile – Normal, Sport si Sport+, beneficiind de control crescut. Modul Normal pfera un raspuns lin al acceleratiei, in timp ce modul Sport permite o gama de turatii mai mare, pana la 8500 RPM; modul Sport+ dispune de Advanced Response Technology (ART) pentru a obtine performanta de varf la acceleratie.
Sasiu si suspensii
O unitate inovatoare are nevoie de un sasiu pe masura pentru a face fata puterii inegalabile. Asadar, Maverick R se bazeaza pe un sasiu in forma de V din otel de inalta rezistenta. Rezultatul consta in cresterea rezistentei, a rigiditatii si a performantei. Noul design al sasiului reduce semnificativ stresul asupra conexiunilor cu suruburi, inclusiv componentele suspensiei pe fata si pe spate echipate cu bucse dublu legate pentru o experienta de condus mai silentioasa si mai lina. Pentru a tine pasul cu cerintele sasiului si ale motorului de inalta performanta, Maverick R are o amprenta de top in clasa, masurand 77” in latime si ampatament de 108” pentru stabilitate si manevrabilitate optima.
In termeni de suspensii, designul prioritizeaza confortul riderului si performanta. Maverick R obtine mai mult potential pe traseu, cu o cursa de 25” pe fata, 26” pe spate si o garda la sol de 17”. Aceasta configuratie unica din aluminiu a suspensii diminueaza stresul asupra componentelor, asigurand o absorbtie superioara a socurilor, rigiditate crescuta la torsiune si manevrabilitate si stabilitate imbunatatite.
Combinatia imbatabila intre tehnologia Smart-Shox si cea mai recenta tehnologe Fox Live Valve Gen 3 cu amortizoarele Fox 2.5 PODIUM si 3.0 PODIUM il mentine pe Maverick R in actiune pe cele mai dificile trasee off road. Pachetul de suspensii al lui Maverick R inspira incredere la fiecare frana, acceleratie si viraj.
Punand puterea la sol, SSV-ul Maverick R este dotat cu anvelope 32-inch Tenacity XNR ITP tires (32x10Rx16) urcate pe jante 16-inch din aluminiu cu beadlock. Rotile robuste 16-inch au un model in premiera in industria de side-by-side-uri, care este standardul pentru camioane, si un element necesar pentru a se descurca cu puterea si cuplul crescut al noii platforme. Puterea de stopare este furnizata de discurile fata 265mm, etriere cu trei pistoane si discurile spate 255mm cu etriere cu doua pistoane.
Experienta riderului si dotari
Fiecare detaliu legat de inginerie si design a fost atent gandit pentru a asigura o experienta pentru rider fara precedent, pentru confort, performanta si caracter practic. Cabina ofera ergonomie precisa. Displayul digital tactil de 10.25-inch ofera vizibilitate maxima si control.
Cockpitul Ergo-Lok include scaune ajustabile in 4 moduri pentru pilot si pasager, cu o pozitie joasa si optiuni personalizabile pentru o experienta de condus premium. De la ecranul de infointainment pana la ghidon si control prin tastatura, totul a fost calculat pentru o experienta intuitiva. Designul intuitiv este valabil si pentru solutiile de depozitare, cu un compartiment de stocare central sigilat pentru telefoane si cu un compartiment pentru manusi usor de accesat. Usile 1/2 subtiri dintr-o singura bucata completeaza pachetul.
In premiera pentru lineup-ul Can-Am Off-Road, SSV-ul Maverick R este dotat cu noul ecran touch 10.25-inch, oferind o interfata intuitiva pentru utilizator: informatii despre vehicul, status pilotare, navigatie via aplicatia BRP GO!, muzica, conectivitate telefon, camere fata/spate.
Lineup-ul 2024 Maverick R are 4 configuratii de model diferite: Maverick R, Maverick R X, Maverick R X rs si Maverick R X rs cu Smart-Shox.