Versiunile electrice ale scuterelor Primavera si Sprint se numara printre noutatile Vespa prezentate in cadrul EICMA 2023 (inlocuind Vespa Elettrica) si intreaga gama de scutere Vespa a fost updatata, primind o noua estetica si caracteristici functionale.
Blocul de ghidon a fost reproiectat in intregime, adaugand manere noi pentru control natural, imediat. Scutul este, de asemenea, nou pe modelele Primavera si Sprint S. Pentru varianta Vespa Primavera Tech, echipata cu pornire fara cheie, exista un selector de functie care inlocuieste pornirea traditionala cu cheie. Pachetul include jante noi cu 5 spite pe Primavera, in timp ce pe Sprint S 6 spite creeaza un design cu motiv in spirala care confera un plus de dinamism siluetei. Noua creasta de pe apaaratoarea de noroi (doar pentru Vespa Primavera), designul si finisajele de pe „cravata” centrala sunt alte elemente de stil revizuite si updatate. Saua, disponibila in mai multe versiuni, a fost imbunatatita prin adoptarea de noi materiale.
Tehnologie si functionalitate
Noul dashboard de pe versiunile lui Primavera si Sprint S (cu exceptia modelelor Primavera Tech 125, 150 si Elettrica) combina cu eleganta functiile analog cu cele digitale, afisate pe o unitate 3″ LCD. Eleganta traditionala a vitezometrului Vespa este, asadar, integrata cu o serie de functii pentru a gestiona ruta in functie de distante, consum de combustibil, viteza maxima si viteza medie. Unealta digitala permite, de asemenea, gestionarea functiilor din platforma multimedia Vespa MIA, ce conecteaza scuterul si un smartphone – standard pe Vespa Primavera Tech si optional pentru restul gamei.
Vespa Primavera Tech in versiunile 125 si 150 cc dispune de un dashboard 5″ TFT color, unul dintre cele mai avansate instrumente disponibile in prezent. Pe langa functiile legate de calatorie si vehicul, prin aplicatia Vespa MIA, ecranul TFT afiseaza toate functiile care permit efectuarea/primirea de apeluri, mesaje si playlist-uri muzicale si navigatia prin pictograme, in mod dual de display zi/noapte.
Siguranta a fost sporita prin adoptarea tehnologiei LED pentru toate luminile, atat pentru Primavera, cat si pentru Vespa Sprint S. Noile elemente includ lumina frontala, lumina spate si indicatoare de directie caracteristice integrate caroseriei. Vizibilitatea mai mare si iluminarea crescuta imbunatatesc siguranta si pilotarea in toate conditiile.
Vespa aduce in lineup doua scutere electrice cu baterii detasabile
Cu sosirea noilor variante Vespa, Piaggio reproiecteaza intreaga gama (din care Vespa Elettrica dispare ca model independent). Vespa Primavera si Vespa Sprint S beneficiaza acum ambele de motoare pe combustie interna si motoare electrice.
Vesiunile pe benzina sunt unitati in 4 timpi, 3 valve, pe injectie electronica cu cilindree 50, 125 si 150 cc. Toate sunt conforme normelor Euro 5+.
Modelele de capacitate mica din gama Vespa sunt si ele disponibile cu propulsie electrica, in versiune Moped (cu aprobare de moped si viteza limitata la 45 km/ora) si in versiune Moto pentru varianta Primavera Tech.
Toate scuterele Vespa cu unitate de putere electrica exploateaza tehnologia dezvoltata in ultimii ani pe Vespa Elettrica, aparuta in 2018, cu bateria amplasata sub sa. Un layout eficient si compact care pastreaza designul emblematic de Vespa. Deoarece Vespa nu este un simplu scuter, ci o opera de arta cu inima tehnologic avansata.
Vespa Primavera Elettrica si Vespa Sprint S Elettrica (ex. versiunile Moped din gama) prezinta, de asemenea, inovatia bateriei care poate fi detasata in doar cateva secunde prin deconectarea cablului ce o leaga de vehicul; echipata cu un maner, este usor de transportat astfel incat riderii o pot incarca in mod convenabil de acasa sau de la serviciu.