Cu doua echipe in MotoGP, Grupul Pierer Mobility ar putea urma cai diferite in dezvoltarea motocicletelor si, pana recent, dezvoltarea lui KTM RC-16 a luat in considerare pentru KTM sasiul din fibra de carbon si pentru echipa-satelit GasGas Tech3 cadrul din aluminiu.
Echipa lui Hervé Poncharal va avea, de asemenea, sasiu din fibra de carbon in urmatorul sezon. Aceasta componenta a contribuit la un impact pozitiv de la introducerea in GP-ul de la San Marino, unde riderul de test, Dani Pedrosa, in calitate de wildcard, a terminat pe locul al 4-lea si foarte aproape de podium. Echipa de fabrica din Austria se apropie cu un pas de motocicletele Ducati prin utilizarea acestui nou material pentru cadru.
Daca aceasta solutie nu a fost o prioritate pentru GasGas Tech3 in primele saptamani de la introducerea sa, acum lucrurile s-au schimbat. Deja pentru testul de la Sepang din februarie, echipa franceza concurenta cu motociclete GasGas va avea un sasiu din fibra de carbon.
Brad Binder, la finala din Valencia, a spulberat armada Ducati, clasandu-se pe locul 2 sambata si a fost, din nou, cel mai bun rider non-Desmosedici care sa ocupe locul 3 duminica. De asemenea, in Campionatul Riderilor, sud-africanul a terminat pe locul al patrulea (6 in Campionatul Mondial de anul trecut cu 188 puncte), asigurand cel mai bun rezultat KTM la MotoGP de cand s-a alaturat in 2017; anul acesta, el a colectat 293 de puncte.
Binder si Miller au primul primul sasiu de carbon pentru GP-ul Japoniei de la Montegi (1 octombrie) dupa primul test de la Misano de luni (11 septembrie), initial un singur model fiecare pentru vineri. Dar sambata, ambii rideri de fabrica Red Bull KTM au avut in padoc doua noi motociclete KTM model RC16 cu carbon.
Sloganul este READY TO RACE. KTM s-a distantat deja de competitie in cursa pentru expertiza sasiului din carbon. Cu patru motociclete, dominatia sa poate fi extinsa prin tehnologie.
Pierer Mobility AG a investit 8,3 milioane euro anual pentru prezenta GASGAS la GP.