2024 KTM 1390 SUPER DUKE R si KTM 1390 SUPER DUKE R EVO isi surprind concurenta pe segmentul Naked, transmitand un mesaj clar: o noua BESTIE este la conducere!
Sezonul acesta s-au implinit 30 de ani de dominatie DUKE, iar cele doua motociclete KTM – KTM 1390 SUPER DUKE R si varianta EVO evolueaza in cele mai agresive iteratii ale lor de pana acum. Cifrele sunt graitoare: motor 1350 cc, 190 CP @ 10,000 rpm si cuplu 145 Nm @ 8,000 rpm. Eficienta de a transfera puterea la sol este la fel de impresionanta.
Pentru 2024, BESTIA se remarca prin dotarea cu un far frontal LED nou-nout, la care se adauga spoilere noi pentru rezervor si aripi. Protectia subcadrului elimina lumina de frana pentru un aspect mai ascutit si o pilotare superioara. Cu un profil mai jos per ansamblu si atentie sporita in zona de sasiu, KTM 1390 SUPER DUKE R are un look mai muscular care nu face decat sa-i sublinieze atitudinea de pradator.
Admisia de aer a fost reproiectata, iar rezervorul de combustibil a fost si el revizuit pentru a oferi o capacitate de 17.5 litri, cu 1.5 litri mai mult fata de modelul predecesor, fapt ce mareste autonomia la aproape 300 km, dar indeplineste, totodata, si o functie ergonomica importanta. In vanatoarea pentru reducerea gramelor, fiecare panou a fost precis calculat pentru a obtine o grosime optima minima, in timp ce noile spoilere pentru rezervor si aripile adaugate au crescut forta aerodinamica.
Designul ‘smart’ al farului frontal usor are un mare impact vizual. Cantareste cu 700 g mai putin fata de unitatea anterioara. Luminile de zi si de pozitie sunt localizate pe profilul farului frontal, care se autoajusteaza in intensitate in functie de conditiile de lumina ambientale multumita unui senzor intergrat in dashboard. Acest lucru nu doar serveste la iluminarea imprejurimilor, ci ofera si un nivel de siguranta mai mare la parcarea in zone intunecate.
KTM 1390 SUPER DUKE R se bazeaza pe o versiune updatata a motorului LC8, marcandu-si teritoriul ca alfa. Motorul 1350 cc dispune de un nou arbore cu came integrat in chiulasa, asigurand mai multa putere si cuplu in intreaga gama de turatii si permitand o mapare mai diferentiata a combustibilului pentru a intruni recentele norme de emisii EURO 5+.
Transferul puterii la sol se realizeaza prin intermediul noilor anvelope MICHELIN Power GP usoare cu tehnologie cu compus dublu, precum si datorita noului amortizor WP APEX complet ajustabil la viteze inalte si joase. Setarile DCC imbunatatite ofera un echilibru mai bun al presiunii, rezultand in reducerea compromisurilor cand vine vorba de confort si performanta. Noua furca 48 mm WP APEX Open Cartridge ofera setari optimizate.
KTM 1390 SUPER DUKE R EVO dispune de un management al suspensiei dus la urmatorul nivel, cu ultima generatie a tehnologiei WP Semiactive (SAT). Este cel mai avansat sistem de suspensii de pe piata si beneficiaza de valve magnetice controlate electronic pentru amortizare variabila, asigurand o gama variata de ajustabilitate, de la confort maxim la rigiditatea circuitului.
Unitatea de control al suspensiei (SCU) adapteaza rata amortizarii via valvele magnetice in timp real, citind suprafetele si stilul riderului pentru a ajusta automatic suspensia in timpul riding-ului.
Ambele motociclete sunt dotate cu modurile PERFORMANCE si TRACK, completate de timer de lap-uri si status de telemetrie, precum si cu dotarea optionala ENGINE BRAKE CONTROL (control la franarea motorului) si modulul updatat SUSPENSION PRO pentru KTM 1390 SUPER DUKE R EVO.
KTM 1390 SUPER DUKE R si KTM 1390 SUPER DUKE R EVO sunt disponibile cu schemele cromatice 30 YEARS OF DUKE care amintesc de culoarea portocalie a modelului 2005 KTM 990 SUPER DUKE.
Ambele motociclete pot fi personalizate cu accesorii KTM PowerParts, iar riderii vor fi READY TO RACE cu ajutorul echipamentelor moto din colectia KTM PowerWear.