KTM a estompat linia dintre sport si confort, luand toate beneficiile unei transmisii automate si mentinand concentrarea READY TO RACE in intregime pe pilot.
Brandul austriac a patruns pe segmentul de transmisii automate cu cele mai inovatoare dezvoltari ale sistemului de propulsie. Numit AMT – sau transmisie manuala automata – KTM Motorcycles ofera o optiune de cutie de viteze care isi pastreaza acreditarile sportive, realizand in acelasi timp o utilizare rafinata in diferite scenarii de rulare – asa dupa cum se poate vedea cu Johnny Aubert conducand o versiune prototip pe formidabilul Iron Road Prologue la Red Bull Erzbergrodeo.
In esenta, AMT ii permite riderului sa aleaga intre utilizarea unei operatiuni de schimbare manuala in modul M – fara ambreiaj – sau o transmisie complet automatizata in modul A. Odata cuplata prima treapta de viteza, tractiunea inainte este initiata prin cresterea turatiei motorului, moment in care ambreiajul centrifugal se cupleaza si pune motocicleta in miscare.
Acest lucru usureaza mult pornirea pe o panta, retragerea, oprirea si manevrele cu viteza mica, in special pe o motocicleta mai mare. In plus, este imposibil sa opriti motorul, ceea ce in sine reprezinta un beneficiu masiv.
Spre deosebire de setarile traditionale ale cutiei de viteze pentru motociclete, AMT are o secventa de trepte P – N – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6, cu P indicand PARC pentru a preveni orice rulare nedorita datorita unui clichet de blocare in cutia de viteze.
Ambele pozitii PARCARE si NEUTRE pot fi selectate numai folosind paleta de schimbare de pe cubul comutatorului ghidonului, indiferent daca motorul functioneaza sau nu, fiind necesar sa se aplice frana fata sau spate pentru a cupla treapta 1.
In ceea ce priveste viteza de schimbare, cutia de viteze este controlata electronic prin ECU si unitatea de control al transmisiei. Schimbarile sunt initiate de un actuator electromecanic de schimbare, care roteste tamburul de schimbare. Aceasta inseamna ca schimbarea intre viteze dureaza 50 de milisecunde, ceea ce este comparabil cu o transmisie traditionala care foloseste un Quickshifter+.
Cu toate acestea, in timp ce meritele unei transmisii automate sunt bine documentate, trucul de petrecere al AMT consta in modul sau manual.
In modul de schimbare a vitezelor M, riderul poate schimba treptele in mod intentionat utilizand maneta traditionala de viteza din partea stanga a motorului sau cu paletele de pe cubul comutatorului din stanga. Acest lucru le permite motociclistilor sa mentina o senzatie de conducere sportiva READY TO RACE, fara compromisuri in ceea ce priveste viteza sau agilitatea. Acest lucru a fost realizat prin proiectarea cu atentie a cutiei de viteze AMT pentru a mentine proportiile traditionale ale cutiei de viteze, impreuna cu mentinerea greutatii in acelasi parcurs.
Sistemul AMT permite, de asemenea, motociclistilor sa obtina o gama larga de configuratii de configurare, cu modurile SHIFTING lucrand la unison cu modurile RIDE, pentru a permite preferintele individuale, indiferent de aplicatie.
Noul AMT va fi disponibil initial pe viitoarele modele KTM selectate, urmand sa fie adaugate mai multe optiuni la gama in urmatorii ani.