Mai agresiv, mai indraznet si construit pentru a depasi orice rival. KTM 990 DUKE R din 2025 stabileste noul standard in segmentul Naked cu greutate medie, bazandu-se pe platforma existenta KTM 990 DUKE, cu un plus de fler. Mai simplu spus, silueta sa mai sportiva si atitudinea READY TO RACE plaseaza modelul in topul grupului pe circuitul de curse. THE PUNISHER este aici si este cel mai brutal concurent dintre toti.
KTM a sarbatorit 30 DE ANI DE DUKE in 2024, iar cel mai recent model R din lineup este axat pe competitie, dar poate fi folosit cu succes si zilnic pe strada.
Schema pe alb si grafica completata cu accente alb-negre mate, impreuna cu un cadru lucios Electronic Orange, se inspira de la diferite modele din gama anterioara, cum ar fi KTM 990 SUPER DUKE R – in special, modelul de a doua generatie, produs intre 2011 si 2013. „R” de pe rezervor semnaleaza imediat ADN-ul sportiv, fara compromisuri.
Caracteristicile tehnologice de noua generatie sunt de natura premium si ofera o functionalitate electronica nemaivazuta pana acum. A fost introdus un nou tablou de bord cu ecran tactil TFT de 8,88 inchi cu tehnologie inductiva si, de asemenea, cu un mod de ecran divizat cu lizibilitate imbunatatita si supraincarcare de informatii optimizata.
Riderii lui KTM 990 DUKE R vor beneficia, de asemenea, de un nou aspect al cubului comutator, o unitate de conectivitate, un sistem de navigare pe harta si moduri de rulare personalizabile, impreuna cu introducerea ABS-ului SPORT si ABS-ului SUPERMOTO+, pentru motociclistii care vor sa depaseasca limitele.
In comparatie cu KTM 990 DUKE introdus anul trecut, motorul de 947 cc al versiunii R are acum 7 CP suplimentari – de la 123 CP la 130 CP – mentinand in acelasi timp 103 Nm de cuplu si cu o limita de 10.500 rpm. Puterea sa ridicata este datorita cartografierii imbunatatite care dezlantuie cu adevarat puterea motorului LC8c.
Greutatea a ramas aceeasi pentru o greutate totala READY TO RACE de 190 kg, completand noua ergonomie actualizata care are ca rezultat un centru de greutate putin mai ridicat. Atat inaltimea scaunului, cat si garda la sol sunt cu 15 mm mai mari, ceea ce este rezultatul unei curse mai lungi a suspensiei cu un unghi mai abrupt al bratului oscilant, care permite cu aproximativ 3 grade mai mult unghi de inclinare atunci cand este atacat. Cadrul si bratul oscilant au fost, de asemenea, actualizate datorita constructiei de legatura din spate, permitand calaretului mai multa aderenta mecanica pentru o calatorie mai grea.
Componentele WP APEX Suspension complet reglabile sunt echipate fata si spate, oferind noua furca Open Cartridge cu cursa de 143 mm. Cu un diametru de 48 mm (crestet de la 43 mm la KTM 990 DUKE) este cu 34% mai rigid, iar setarile imbunatatite au fost dezvoltate pentru a oferi o senzatie mai sportiva. Astfel, aceasta motocicleta KTM devine mai plantata si cu un control mai bun, fara a sacrifica agilitatea.
In plus, noul amortizor WP APEX din spate incorporeaza upgrade-uri in conformitate cu sistemul de legatura, cu cursa redusa cu 10 mm la 140 mm (acest lucru este facut pentru a compensa piesele adaugate pentru a permite legarea). De asemenea, a fost dezvoltat pentru performanta maxima, echipat cu un nou arc liniar care tine lucrurile sub control pentru atacurile pe tot parcursul zilei pe strada sau pe pista.
Sistemele de franare de inalta performanta – inclusiv etriere Brembo Stylema monobloc si un cilindru principal Brembo MCS – sunt utilizate la ambele capete, avand discuri mai mari (320 mm fata de 300 mm in comparatie cu ceea ce a fost montat pe KTM 990 DUKE), componente mai usoare si o senzatie precisa la franare mai acuta pentru a asigura performanta dominanta in toate circumstantele.
Anvelopele Michelin Power Cup 2 au fost montate pe KTM 990 DUKE R 2025, cuplate cu jante adaptate portocalii care se transfera de la modelul KTM 1390 SUPER DUKE R. Combinata cu progresele sale tehnice, capacitatea de a duce acest Naked de capacitate medie pe pista si cu o atitudine pura READY TO RACE nu poate fi subestimata. THE PUNISHER nu ia prizonieri pe campul de lupta de mijloc!
O gama completa de produse KTM PowerParts si KTM PowerWear au fost, de asemenea, dezvoltate special pentru a se potrivi cu gama KTM Street, maximizand si mai mult potentialul riderilor de a-si personaliza motocicletele si de a se potrivi la extrem.
KTM 990 DUKE R 2025 va fi disponibila la dealerii autorizati KTM la inceputul anului 2025.