In entuziasmul si bucuria inceperii sezonului 2016 MotoGP, o stire poate nu a atras atentia la modul la care ar fi facut-o in alt context. Pilotul italian Valentino Rossi si-a prelungit contractul cu Yamaha inca doua sezoane.
Chiar daca au existat si voci care au sustinut ca in urma celor intamplate in finalul sezonului trecut, o convietuire pe mai departe cu colegul de echipa Lorenzo e sub semnul intrebarii, opinia majoritara a fost ca Rossi va continua la Yamaha in urmatoarele doua sezoane.
Ceea ce a surprins si asta consider ca a fost o stire, a fost momentul anuntarii, adica exact inainte de prima cursa a sezonului, cand toata lumea se astepta ca Rossi sa-si prelungeasca contractul prin vara. Iar momentul ales nu e deloc intamplator.
In primul rand, Yamaha este cel mai bun constructor si acest lucru e incontestabil, avand si motocicleta perfecta in MotoGP. Serios acum, de cate ori in ultimii ani am auzit despre probleme de genul incapacitatii de strunire a bestiei, ca Honda, ori despre motoare care nu dezvolta suficienta putere, ca sa fie competitiv cu adevarat, ca Suzuki ori de multe alte situatii inconfortabile, prin care au trecut ceilalti producatori. Poate in acest moment sa existe un adevarat rival, noul Ducati GP16, dar nu se pune problema inca, pana se reuseste adaptarea perfecta.
In al doilea rand, Yamaha are nevoie de un pilot extraordinar, un pilot experimentat si un pilot care sa fie in maxim de forma. Sa nu uitam, Rossi a dominat marea parte a sezonului 2015 si a gresit doar cand l-a luat in serios foarte tarziu pe colegul sau de echipa. In plus, sa ne amintim de ultima cursa a sezonului, atunci cand in urma conflictului cu Marquez a fost obligat sa porneasca de pe ultimul loc al grilei si a reusit sa ajunga al patrulea, dupa o cursa senzationala. Fara acel handicap, sunt convins ca l-ar fi mancat cu fulgi cu tot pe Lorenzo si ar fi obtinut titlul fara discutie.
Rossi ramane un pilot extrem de competitiv, cum spuneam, se afla intr-un maxim de forma si stie o gramada de smecherii. Asadar, de ce sa nu continue la Yamaha? Yamaha are nevoie de Rossi si Rossi are nevoie de Yamaha, este parteneriatul ideal, indiferent de ce s-a tot vehiculat.
Si mai exista un motiv, desigur. Se vorbeste tot mai insistent de “curtea” pe care Ducati i-o face lui Lorenzo. Se spune (fara sa se fi confirmat cumva si oricum, ar fi greu de confirmat) ca Ducati va face tot ce ii va sta in putinta sa il “fure” pe Lorenzo, indiferent de ce conditii minunate ar pune pe masa cei de la Yamaha. Si atentie! Ducati nu pune pe masa doar o valiza cu bani, avand grija mereu sa fie peste oferta Yamaha, ci din acest an ii arata lui Lorenzo ca mai exista o motocicleta cu care se poate face legea in MotoGP: Desmo GP16.
Cu acest motiv in fata, parca lucrurile se mai limpezesc si intelegem care a fost ratiunea semnarii premature a prelungirii de contract. Atat Yamaha cat si Rossi au aratat ca se securizeaza pentru ce va fi la anul. Se zvoneste ca daca Lorenzo nu isi mai prelungeste contractul, exista doi-trei inlocuitori, Vinales, Smith sau Rins, caci Yamaha are in obiectiv tineri talentati, cu ceva experienta si care pot sa vina sa faca treaba deja din primul an. Bradley Smith tocmai ce a semnat pentru echipa KTM ce va debuta in MotoGP in sezonul urmator. Pentru el a fost clar cea mai buna varianta, deoarece daca Lorenzo nu continua la Yamaha, nu ar fi fost singur pe post. Caci varianta numarul unu a celor de la Yamaha ar fi actualul pilot Suzuki, Maverick Vinales. Care pe de alta parte, incepe sa se inteleaga tot mai bine cu motocicleta sa si se pare ca anul acesta il vom vedea des in partea de sus a clasamentului.
Lorenzo e asteptat de joia trecuta incepand sa isi prelungeasca si el contractul pe urmatorii doi ani si se vorbeste de cel mai bun contract din intreaga sa cariera sportiva. Yamaha ar dori sa-si securizeze pilotii cat mai repede, poate si sa nu lase prea mult timp Ducati sa faca oferta decisiva, poate chiar sa nu apuce sa confirme in urmatoarele curse. Pe de alta parte, se pare ca pentru Yamaha nu ar fi ceva din senin si brusc, daca ar ramane fara Lorenzo, dovada ca exista variante de rezerva.
De aceea cred ca stirea despre semnarea de catre Rossi a inca doi ani la Yamaha a fost trecuta prea usor cu vederea si merita mult mai multa atentie, caci ascunde multe lucruri interesante. Mai ales ca la antrenamentele dinaintea cursei de ieri, se pare ca intre cei doi piloti Movistar Yamaha au fost niste momente foarte tensionate, Rossi acuzandu-l pe Lorenzo ca a condus in stil de obstructie. Lucrurile sunt departe de a se aseza in privinta celor doi, caci au mai avut o runda de certuri si dupa cursa, de data asta ironizandu-se reciproc fix pe tema contractelor. Blue Team are deci o problema in plus, deja. Insa categoric, va fi poate cel mai interesant sezon din ultimii ani, dintr-o varietate mare de motive.