Red Bull KTM Factory Racing si KTM 250 SX-F au stabilit inca o data standardul in motocrossul international in 2023. La 20 de sezoane dupa crearea formatului MX2 (250cc in 4 timpi), recenta victorie a lui Andrea Adamo pe circuitul Maggiora Park pentru Marele Premiu al Italiei marcheaza a 15-a oara cand KTM 250 SX-F conduce in Campionatul Mondial de Motocross FIM MX2.
Cele 10 podiumuri ale lui Adamo de la 18 Mari Premii (pana acum) in primul sau mandat purtand culorile Red Bull KTM si trei ani de participare la categoria Grand Prix au fost suficiente pentru a asigura destule puncte pentru coroana. Adamo a devenit al zecelea pilot care a marcat P1 cu KTM 250 SX-F de cand Ben Townley a castigat prima „placa de aur” in 2004. El este primul italian care a facut acest lucru pentru KTM si li se alatura lui Townley, Tyla Rattray, Marvin Musquin, Ken Roczen, Jeffrey Herlings, Jordi Tixier, Pauls Jonass, Jorge Prado si Tom Vialle pe lista de onoare.
KTM 250 SX-F a fost dezvoltat si a participat la curse pentru prima data in 2003, in primul campionat mondial cand motocicletelor in 4 timpi li s-a permis sa concureze cu cele in 2 timpi. Aceasta motocicleta KTM a devenit parte din gama Red Bull KTM Factory Racing pentru intreaga sa campanie inaugurala in 2004 si a avut un impact instantaneu.
In 2022, Red Bull /motociclete/ktmKTM Factory Racing a fost campion mondial MX2 cu Tom Vialle pentru a doua oara. Francezul s-a mutat in aripa nord-americana a programului de racing, iar echipa „resetata” pentru 2023, cu Adamo in varsta de 20 de ani, a semnat sa concureze alaturi de riderul de aceeasi varsta, Liam Everts, de asemenea nou in echipa si insotit de debutantul in Grand Prix, Sacha Coenen. Fostul mecanic al lui Vialle, Harry Norton, a preluat pentru prima data rolul de coordonator tehnic al echipei si a ajutat la ghidarea unei noi liste de personal pentru echipa. Joel Smets si-a continuat rolul esential de antrenor. Legenda MXGP Tony Cairoli si-a imprumutat vasta experienta ca Team Manager.
Indreptandu-se spre weekendul de la circuitul Maggiora, Adamo si Everts si-au obtinut deja prima victorie in Marele Premiu cu KTM 250 SX-F in 2023. Consecventa si maturitatea lui Adamo i-au asigurat placa rosie ca lider al campionatului din runda a opta. Cele 8 podiumuri ale lui Everts l-au ajutat si pe tanarul belgian sa urce pe locul 2 in clasament.
Pozitia a treia pe pista italiana istorica a asigurat intrarea lui Adamo in cartea recordurilor, mentinand cursa magnifica a Red Bull KTM in MX2 si a cimentat caii putere si versatilitatea KTM 250 SX-F.
„Este uimitor sa te uiti la recorduri”, a comentat Pit Beirer, directorul KTM Motorsports. „A fost un moment in aceasta vara cand m-am uitat la statisticile anterioare si m-am gandit „wow, am castigat atat de multe”. Cumva, cu puterea echipei noastre de dezvoltare, puterea echipei de curse si a pilotilor pe care ii putem mobiliza, suntem capabili sa continuam sa luptam pentru titlu. Este rezultatul unei combinatii de factori si un merit pentru toti cei implicati.”
Andrea Adamo: „Este intr-adevar ca un vis. Multumesc tuturor. Am venit la Maggiora fara sa ma gandesc la castigarea GP si in principal la sansa de a lua titlul. Sunt foarte multumit. Cursele mele au fost foarte consecvente, chiar daca nu am avut cele mai bune starturi. Nu a fost usor, dar am vrut doar sa ma bucur de curse. O zi incredibila pentru mine. Poate ca am avut noroc uneori in acest sezon, dar in fiecare cursa am incercat sa fac cat de mult am putut: uneori este P2, alteori P5 si alteori P1. Nimic mai mult. Pot sa accept cand cineva este mai rapid decat mine si am tinut aceasta strategie tot sezonul; acum sunt campion mondial!”.
Robert Jonas, Vicepresedinte KTM Offroad Racing: „Felicitari lui Andrea si intregii echipe. Pentru noi este foarte important sa fim „gata de racing”. De aici incepe. Construim motocicleta impreuna cu inginerii nostri, avand in vedere rideri de top, dar si pentru riderul hobby. Ne dorim o motocicleta usor de utilizat, dar cu multa putere. Acum este usor de dorit, dar nu atat de usor de facut! Cred ca am avut un impuls constant pentru a atinge acest obiectiv. Nu vrem o super-racheta pe care nimeni altcineva sa o poata conduce in afara de tinerii raceri precum Andrea sau Liam sau Sacha. Daca ai o motocicleta usoara, dar puternica, inseamna ca poti aduce baieti in echipa si pot merge imediat repede. Dar asta inca nu este suficient pentru a castiga un titlu; ai nevoie de un program puternic in fiecare domeniu. Este ceea ce avem si ceea ce am incercat sa cream de multi ani.”
Pit Beirer, director KTM Motorsports: „Cred ca echipa noastra are un suflet sau un spirit. Exista o dorinta puternica de a castiga. Cumva, echipa creeaza o atmosfera cool. Anul trecut, vara trecuta, am fost ingrijorat cand am facut niste schimbari mari. Pachetul este puternic, dar daca schimbi mult personal atunci exista si un risc. Stiam ca avem nevoie de un „restart” si ne-am gandit la viitor, dar tinerii pe care i-am adus au oferit atat de mult entuziasm. Echipa tanara, mecanici noi, o noua generatie de tehnicieni, mai ales pentru lucruri precum dezvoltarea electronica: exista mult sange tanar. Desigur, aveti nevoie de o motocicleta puternica in fiecare zona. De exemplu, pentru sarituri ai nevoie de cea mai rezistenta suspensie, dar pentru a economisi energie, ai nevoie si de cea mai lina si mai eficienta suspensie. Nu este atat de simplu si este un efort urias pe care il luam foarte in serios. De asemenea, cred ca ne-am tinut de promisiunea ca, dupa extinderea departamentului motorsport, nu vom uita de unde venim. Nu am incetat sa ne gandim la urmatoarea KTM 250 SX-F si stiu ce este in pregatire. Nu vom sta niciodata linistiti in acea clasa.”