Acasă > Stiri  >  Adio camere si radare, bun-venit Interceptor/Brigade, moto-dronele de politie ale viitorului!

Adio camere si radare, bun-venit Interceptor/Brigade, moto-dronele de politie ale viitorului!

4 minute
Adio camere si radare, bun-venit Interceptor/Brigade, moto-dronele de politie ale viitorului!

Desi sunt fan (nu foarte mare) al filmelor si cartilor SF, trebuie sa recunosc ca nu ma incanta foarte tare sa vad unele lucruri imaginate, scrise sau filmate ca se materializeaza, mai ales cand vine vorba de dotarea autoritatilor cu diverse mijloace de supraveghere si control al vietii noastre. Cum ar fi vorba de Drone Police Interceptor Motorcycle, o creatie pe care celebrul designer conceptual Charles Bombardier a dezvoltat-o.

Despre Charles Bombardier am mai scris, fie aici pe blog, fie in stirile ATVROM, el fiind nepotul de fiu al inventatorului si fondatorului companiei Bombardier, Joseph Armand. Canadianul este la ora actuala, potrivit premiului primit din partea organizatorilor World Summit on Innovation and Entrepreneurship, inovatorul anului 2016. Specializat in design industrial si cumva obsedat de “future (of) mobility” (mobilitatea viitorului), are la activ o sumedenie de concepte si idei pe baza carora, de exemplu roadster-ul celebru Can-Am Spyder sau cateva modele de snowmobile, comercializate acum de BRP prin Ski-Doo.

w5yf3n7itepilot-600x400

Potrivit unui foarte recent documentar CNN, Charles Bombardier si-a imaginat in multele sale proiectii despre viitor si una cu motociclete de politie fara piloti, un fel de drona-motocicleta. “Un singur politist poate supraveghea si monitoriza simultan cinci unitati Interceptor, care la randul lor supravegheaza orasul 24/7, emitand amenzi online via aplicatii mobile contravenientilor. Design-ul acestor drone futuriste exista deja, putand deveni in curand o realitate”, arata respectivul documentar. Putin nelinistitor si infricosator, nu?

driverless-police-motorcyle-770x432

Compania lui Charles Bombardier, Imaginactive, este in fapt o organizatie non-profit, care inspira actuala generatie sa viseze la vehiculele de maine. “Este doar evolutia naturala a tehnologiei, camerele video din trafic exista de cativa ani buni de zile”, a declarat Bombardier. “Odata cu avansarea tehnologiei si dezvoltarea celei fara pilot, acum avem noi solutii la nevoile de baza in sistemele noastre publice, inclusiv in domeniul sigurantei publice”.

Asa cum o vede Bombardier, moto-dronele de politie vor patrula pe strazi, scanand placutele de inmatriculare si inregistrand contraventiile, utilizand un sistem video in timp real. Atunci cand se constata o contraventie la regimul circulatiei pe drumurile publice, drona emite automat procese-verbale via e-mail, sms sau chiar tiparite la sediu, de unde pornesc la contravenient prin posta traditionala.

ipad-interceptor-3-770x544

Totodata, documentarul CNN arata ca tehnologia exista deja, fiind utilizata cu succes in noiembrie anul trecut, cand un vehicul electric autonom a efectuat o testare cu succes in Marrakech, Maroc. Prototipul alimentat cu baterii a fost testat pentru monitorizarea unor curse de masini (poate si chiar MotoGP?), urmatoarea testare fiind propusa pentru un circuit urban.

Marea problema insa e de natura financiara, Bombardier aratand ca ar fi nevoie de investitii mari pentru o flota de moto-drone de politie, undeva in jurul a 5 milioane de dolari (fara sa se precizeze exact, bucata sau flota si cate unitati formeaza o flota), astfel incat ar fi nevoie de interventia unei organizatii guvernamentale in finantare.

De aceea, presupun, Bombardier spune ca si-a unit eforturile cu designer-ul brazilian Eduardo Arndt ca sa dezvolte o motocicleta noua fara pilot, denumita Brigade, inspirata de simplitatea geometrica a motocicletelor de curse din anii ’80.

ipad-interceptor-1-770x544

Daca Interceptor se lauda cu o infatisare futurista si modernista, omologul sau retro, Brigade pare in aparenta “o vechitura”, caci incorporeaza aceleasi echipamente, cu faruri cu LED si camere de securitate, inclusiv in infrarosu, plus tot felul de senzori de miscare si nu numai. Ambele modele sunt proiectate sa utilizeze combustibil cu hidrogen, insa motoarele electrice reprezinta totusi o abordare mai realista, mai ales daca se vor utiliza aceste drone in viitorul apropiat, asa cum se intentioneaza.

“Orasele viitorului pe care Imaginactive le proiecteaza si lucreaza pentru ele vor fi, cu siguranta, mult mai putin poluate. Vor fi accidente rutiere mai putine, de asemenea, mai ales daca vor exista vehicule interconectate intr-un sistem urias, in plus vor exista vehicule care vor fi echipate cu tehnologie care detecteaza anomalii tehnice, precum scurgerile de combustibil.

Ca idee, despre ce imagineaza Charles Bombardier, exista in filmul Terminator Salvation o astfel de drona, iar scena respectiva am oferit-o mai jos, pentru a avea centrul paranoiei din creier foarte activ, in pregatirea viitorului cu care ne vom confrunta. Brrrrr