Aprilia completeaza cea mai sportiva din gamele sale de motociclete, accelerand pe un segment orientat spre viitor, fie ca este despre generatia tanara de rideri, fie despre piete noi. Puternica si distractiva, cu cel mai bun raport greutate-putere in categoria sa, dar in acelasi timp usor de manevrat si confortabila, cu solutii tehnice rafinate preluate direct din clasele superioare si cu un look agresiv, in stil pur RS. Motocicleta Aprilia RS 457 este alimentata de un motor bicilindric, racit cu lichid, 4 valve, DOHC si dispune de un cadru din aluminiu usor si un pachet cuprinzator de sisteme electronice: Ride by Wire, control al tractiunii reglabil si trei moduri de pilotare.
Aprilia RS 457 vrea sa se impuna ca reper nou in termeni tehnologici si de stil pentru tinerii motociclisti, o optiune atragatoare pentru a accesa lumea sportiva. Aceasta motocicleta Aprilia a fost dezvaluita la premiera globala pe circuitul MotoGP din Misano, unde au fost prezenti riderii echipei Aprilia Racing, Aleix Espargaro si Maverick Viñales, pilotul de test Lorenzo Savadori si Massimo Rivola (Aprilia Racing CEO), Romano Albesiano (Director Road Racing Techn&Sport Mgmt, Aprilia Racing) si campionul mondial de sase ori Max Biaggi.
Lansarea lui RS 457 pe 7 septembrie este un pas istoric pentru brandul italian, nu doar din punct de vedere tehnic. Cu noul motor in 2 cilindri, Aprilia stabileste ca obiectiv patrunderea sa pe piete complet noi pentru a veni in intampinarea cererii crescute de motociclete de cilindree mai mica, dar distractiv de condus si avansate ca design si tehnica.
Michele Colaninno – AD Grup Piaggio: „In acesti ani, brandul traieste o perioada magica de inovatie, sustinuta de progresele continue din lumea curselor. Introducerea recenta a familiei 660, cu RS si Tuono mai intai, apoi cu Tuareg, a extins orizonturile, creand o gama completa si competitiva. Acum suntem pregatiti sa facem un pas spre viitor cu o motocicleta dezvoltata in intregime la Noale si dedicata tinerilor, care va deschide perspective mari pe piete noi. Un pas inainte spre globalizarea unui brand care poarta dintotdeauna in ADN-ul sau combinatia perfecta intre tehnologie, distractie si atitudine orientata spre viitor”.
Sigla RS reprezinta, conform Aprilia, spiritul sportiv. O motocicleta conceputa sa uluiasca, prin inovatiile derivate din lunga istorie de racing care a dat nastere unei culturi motociclistice unice in lume. Aprilia a devenit visul unei intregi generatii, dupa ce a dominat cursele categoriei 2T, apoi s-a impus in competitiile Superbike si a devenit protagonista MotoGP. Acum Aprilia revine la misiunea cu care s-a nascut, cu un proiect dedicat tineri generatii de motociclisti si care imbina toate cunostintele si expertiza de pe circuitele de viteza din toata lumea.
Modelul este disponibil in varianta standard pe negru si pe alb si in versiune Replica.
Din 2020, succesul masiv al lui Aprilia RS 660 (cel mai vandut sportbike din Europa), a impulsionat scena de motociclete sport de capacitate medie si a creat un segment nou. Aceeasi formula castigatoare se repeta cu Aprilia RS 457 care devine o punte intre motorizarea 125 si RS 660 si va completa familia RS in care se afirma puternicele modele superbike V4 si varful de lance al gamei ca expresie tehnologica suprema, modelul RS-GP, castigatorul GP-ului in Motomondial.
Aprilia RS 457 „vorbeste” limba riderilor mai tineri, a celor care doresc sa se familiarizeze cu motocicletele carenate. Are ca puncte forte manevrabilitatea usoara si cel mai bun raport greutate versus putere posibil pentru o motocicleta A2, plus dotari tehnice la standarde inalte. RS 457 este gandita sa il acompanieze pe rider pe strada si pe pista. Ergonomia se caracterizeaza prin semighidoanele montate deasupra placii de directie, o solutie pentru a avea cel mai bun compromis intre pilotarea sportiva si confort.
Stilul noii RS 457 este cel al gamei RS de legenda, incepand de la carena dubla frontala si continuand cu silentiatorul integrat, cu evacuare 2 in 1. Farul frontal cu LED complet integreaza semnatura luminoasa tipica motocicletelor super sport Aprilia de cilindree mai mare, in timp ce semnalizatoarele frontale vin integrate in semnatura luminoasa a farului. Instrumentarul include afisaj TFT color 5 inch, in timp ce comenzile ghidonului sunt iluminate din spate.
Aprila RS 457 este propulsata de un motor bicilindric modern, racit cu lichid, cu distributie dubla pe arborele cu came si patru supape pe cilindru, capabil de o putere de 35 KW, maximul posibil pentru o motocicleta care poate fi condusa cu permis A2. Puterea este asociata cu greutatea bicicletei: 159 kg fara combustibil si 175 kg cu rezervorul plin.
Raportul greutate/putere al lui Aprilia RS 457 este, asadar, pur si simplu imbatabil, pentru ca designerii de la uzina din Noale si-au propus obiectivul limitei maxime posibile si l-au atins.
Noul motor este combinat cu un sasiu riguros, iar cadrul din aluminiu face ca motocicleta RS 457 sa fie unica pe segmentul sau si aduce toata expertiza de design a brandului, rafinata de-a lungul deceniilor de victorii pe toate pistele din lume.
Ca element portant este folosit carterul motorului, o solutie imprumutata de la RS 660, care garanteaza reducerea greutatii, calitatile dinamice si placerea de pilotare care le-au facut celebre pe modelele Aprilia.
Furca cu suporturi de 41 mm si cursa de 120 mm este reglabila in preincarcare. La fel si monoblocul spate, care functioneaza pe bratul oscilant din otel, si este reglabil in preincarcare, pentru o cursa de 130mm. Sistemul de franare include un disc fata de 320 mm cu un etrier cu 4 pistoane montat radial de la ByBre.
In spate, etrierul ByBre musca un disc de otel de 220 mm. Toate asistate de un sistem ABS cu doua canale cu harta de utilizare dubla, pe ambele roti sau doar pe fata.
Jantele sport de 17″ sunt combinate cu anvelope 110/70 in fata si 150/60 in spate, dimensiuni perfecte pentru stabilitate excelenta, dar fara a sacrifica agilitatea, adevaratul punct forte al noii motociclete Aprilia.
Dotarea electronica a lui Aprilia RS 457 cuprinde sistemul Ride by Wire (pe care Aprilia l-a introdus prima data atat in MotoGP cu modelul RS Cube, cat si in productie cu Shiver) care gestioneaza motorul datorita celor trei moduri de riding care intervin asupra livrarii puterii, acceleratiei si controlului tractiunii reglabil pe trei nivele. Schimbatorul rapid Quickshift este oferit ca accesoriu.