Noul parteneriat tehnologic intre Aprilia Racing si startup-ul Bcode bazat in Milano a fost anuntat in timpul GP-ului Emilia-Romagna. Acest acord reprezinta un pas important inainte in ceea ce priveste inovatia digitala pe segment, multumita introducerii DPP (Digital Product Passport), asociat pentru prima data cu o motocicleta: noua Aprilia RSV4 X ex3ma. Acest nou model de motocicleta Aprilia a fost dezvaluit pe 20 septembrie la Misano.
Digital Product Passport este o unealta digitala care contine informatie certificata, accesibila electronic si detaliata despre un anumit produs, asigurand transparenta completa. In cadrul DPP creat pentru Aprilia RSV4X ex3ma, informatia referitoare la cumparatori si potentiali clienti va fi disponibila. Continutul va include detalii despre performanta motocicletei, imagini, informatii amanuntite, videoclipuri si un chat AI interactiv capabil sa raspunda la orice intrebare despre RSV4X ex3ma.
Caracteristica unica a acestui chat este ca va fi avatarul digital al lui Max Biaggi cel care va raspunde intrebarilor pilotului. Nu este o alegere la intamplare, deoarece Aprilia RSV4X ex3ma sarbatoreste primul titlu mondial la cursele de Grand Prix 250cc castigat de Biaggi in 1994. Avatarul va oferi nu doar raspunsuri tehnice despre motocicleta, ci si trivia sportiv si personal despre cariera campionului, creand o experienta unica pentru utilizatori.
Scopul acestui parteneriat tehnologic, care a inceput oficial in sezonul 2024, este sa promoveze produsul Aprilia Racing, imbunatatind experienta pentru cumparatori. Software-ul DPP al Bcode ofera o solutie de incredere, accesibila si incoruptibila, asigurand transparenta asupra ciclului de viata al produsului. Bcode (Universitatea Politehnica Milano) este o companie de dezvoltare software specializata in tehnologii Web3 si implicata in crearea de solutii inovatoare pentru sectorul industrial si tehnologic.