DEDICAT TINERILOR MOTOCICLISTI DIN TOATA LUMEA, APRILIA TUONO 457 ESTE 100% TUONO: PERFORMANȚĂ UNICĂ, COMPONENTE DE TOP ȘI O EXPERIENȚĂ DE RIDING EXCEPȚIONALĂ.
MODELUL TUONO 457 SE MANDRESTE CU CEL MAI BUN RAPORT PUTERE/ GREUTATE DIN CATEGORIA SA: UȘOR DE MANEVRAT, PURĂ DISTRACȚIE LA CONDUS. NOUL PUNCT DE REFERINȚĂ ÎN TERMENI DE STIL ȘI TEHNOLOGIE: MOTOR CU DOI CILINDRI, CADRU DIN ALUMINIU ȘI UN SISTEM ELECTRONIC DE MANAGEMENT CARE INCLUDE RIDE-BY-WIRE, CONTROLUL TRACTIUNII ȘI TREI MODURI DE CONDUS.
Aprilie 2025 – Tinerii motocicliști au demonstrat deja aprecierea lor față de abilitatea Aprilia de a înțelege și interpreta dorința lor de distracție cu modelul RS 457, o motocicletă concepută în Noale care valorifică întreaga cunoaștere extinsă a brandului italian în proiectarea și construirea unei adevărate motociclete sportive. Această bază tehnică excelentă furnizează pietrele de temelie pentru motocicleta Aprilia Tuono 457, dezvăluită noilor motocicliști ca un adevărat naked bike, dedicat călătoriilor zilnice și distracției în timpul liber. Noua Aprilia poartă un nume legendar, care a fost întotdeauna sinonim cu tehnologia de vârf, performanța maximă și plăcerea absolută, atât pe drum, cât și pe circuit.
Tuono 457 este cel mai recent moștenitor al unei tradiții de excelență în motocicletele sport cu ghidon înalt, care oferă o experiență de condus superbă, plină de adrenalină. Astfel, 457 este cu siguranță un Tuono în toată regula, dar are și o serie de diferențe care îl fac și mai exclusivist: este singura motocicletă din gamă care nu are un carenaj integrat în cadru. În locul acestuia – pentru prima dată pe un Tuono – se află un grup de lumini simplificat, demn de o adevărată motocicletă naked. Este cel mai non-conformist și rebel Tuono care a existat vreodată și, deși păstrează caracteristicile esențiale ale tuturor motocicletelor Tuono, noul model se mândrește cu un aspect complet nou, proiectat pentru a satisface nevoile și dorințele celei mai tinere generații căreia i se adresează.
Un design nou, proaspăt. Întregul design al Tuono 457 este nou și a evoluat de la o pagină albă, pe care designerii Aprilia au schițat liniile simple și suprafețele compacte ale unei adevărate motociclete naked – o evoluție a limbajului stilistic care face ca toate motocicletele Aprilia să fie imediat recognoscibile și complet unice. Grupul frontal complet LED păstrează caracteristica de faruri triple care definește toate modelele Aprilia, interpretată aici într-un mod inovator, cu un mic spoiler inferior – un omagiu adus celui de pe legendarul Tuono 1000 R cu motor twin-cylinder, care reflectă, de asemenea, designul tuturor motocicletelor Aprilia de stradă din gamă, unde aplicarea soluțiilor aerodinamice avansate este evidentă. Noua formă a rezervorului exprimă un sentiment de sportivitate și are un design ergonomic conceput specific pentru a se potrivi cu ghidonul larg, pentru o experiență de condus dinamică și plăcută.
De asemenea, nou este si designul panourilor laterale și al codiței, care reflectă stilul esențial al Tuono 457. Grupul de lumini din spate este, de asemenea, complet LED, în timp ce motorul twin-cylinder cu funcție portantă este intenționat lăsat descoperit, subliniind unicitatea sa în această categorie, la fel ca și cadrul din aluminiu cu două ițe.
Decizia de a plasa sistemul de evacuare sub motor contribuie la aspectul curat al motocicletei, oferind în același timp mai multă libertate în ceea ce privește poziționarea suporturilor de picioare pentru pasager. Șaua, care se află la 800 mm de sol, este îngustată pe laturi pentru a ajuta pilotul atunci când pune piciorul pe sol; scaunul pasagerului este spațios, iar piesa de coadă cu un singur loc este disponibilă ca accesoriu.
Raport putere/greutate de top. Tuono 457 este construit în jurul motorului twin-cylinder ultra-modern de 457 cc, care tocmai a fost introdus pe RS 457, bijuteria coroanei tehnologice Aprilia. Este un motor twin-cylinder frontal, răcit cu lichid, cu sincronizare dublă a arborelui cu came și patru supape pe cilindru, care furnizează o putere maximă de 35 kW (47,6 CP) la 9.400 rpm – maximul posibil pentru o motocicletă care poate fi condusă cu licență A2 – și un cuplu de 43,5 Nm la 6.700 rpm, 82% din acesta fiind deja disponibil la 3.000 rpm. Motocicleta oferă niveluri record de performanță pentru un twin-cylinder frontal cu această dimensiune a motorului. Acest motor de ultimă generație este extrem de compact și ușor, contribuind la obținerea unui raport record putere/greutate, principala prioritate pentru designerii din Noale: greutatea uscată a motocicletei este de doar 159 kg.
Șasiul: ușurință absolută și agilitate. Noul Tuono 457 beneficiază de expertiza valoroasă și câștigătoare a Aprilia, dobândită prin ani de competiție, și este singura motocicletă din segmentul său cu un cadru din aluminiu. Pentru a obține cel mai bun compromis între rigiditate și greutate, formele șasiului au fost optimizate folosind Ingineria Asistată de Computer (CAE), alături de o serie de sesiuni de dezvoltare pe drum. Layout-ul rezultat este dedicat maximizării ușurinței, ceea ce garantează comportamentul dinamic și senzația caracteristică a axului frontal comun tuturor motocicletelor Aprilia. Șasiul este forjat din două ițe laterale din aluminiu, fixate pe capul direcției și în partea din spate; motorul funcționează ca un element portant – o soluție inspirată de motorul extrem de reușit de pe gama 660 de pe drum – care permite crearea unei structuri compacte, ușoare și rigide.
Această soluție oferă cel mai bun raport putere/greutate din categorie. Pentru a permite șasiului să își exprime pe deplin manipularea superbă și precizia, au fost selectate suspensii de ultimă generație, iar calibrarea acestora oferă distracție maximă și cel mai bun control în orice situație. Furca cu tije de 41 mm și cursa de 120 mm are o setare de ajustare a preîncărcării, iar amortizorul din spate (cu cursa de 130 mm), care sprijină brațul oscilant din oțel asimetric, este și el reglabil.
Sistemul de frânare este dotat cu o pereche de etriere ByBre (cele din față având un montaj radial) care acționează cu două discuri din oțel de 320 mm în față și 220 mm în spate. Mânerul de frână de pe ghidon este reglabil, asigurând cea mai bună poziție ergonomică în orice moment. Sistemul este asistat de un sistem Bosch cu două canale ABS cu dublă hartă, disponibil fie pe ambele roți, fie doar pe față. Jantele de 17 inch se potrivesc cu anvelope de 110/70 în față și 150/60 în spate – perfecte pentru a pune în valoare agilitatea spectaculoasă pe care caracteristicile șasiului o oferă.
Sisteme de control electronic pentru siguranță și distracție. Echipamentul electronic al Tuono 457 continuă tradiția tehnologicică a Aprilia și este cel mai cuprinzător din această categorie, dezvoltat cu scopul dublu de a spori distracția în condus și de a asigura siguranță maximă în orice condiții. Sistemul Ride by Wire – pe care Aprilia l-a introdus prima dată, atât în MotoGP cu futuristul RS Cube, cât și în producția de masă cu Shiver – dispune de trei moduri de condus care ajustează livrarea de putere și cuplu și controlul tracțiunii, care poate fi setat pe trei nivele sau dezactivat. Modurile de condus Aprilia sunt, de asemenea, concepute pentru a face viața în șa mai ușoară: pilotul selectează pur și simplu modul cel mai potrivit stilului lor de condus sau situației pentru a se bucura de cele mai bune setări de management al motorului și control al tracțiunii.
Cele trei moduri de condus sunt următoarele:
ECO: puterea livrată de motor este progresivă, iar nivelul de intervenție al controlului tracțiunii este setat la mediu (Nivel 2). Perfect pentru călătorii mai lungi și condusul zilnic.
SPORT: modul perfect pentru condus sportiv, cu o livrare mai promptă și dinamică a puterii de la motor și un control al tracțiunii mai puțin invaziv (Nivel 1).
RAIN: un mod de condus conceput pentru utilizarea în condiții de aderență scăzută și pe asfalt ud. Livrarea puterii este foarte lină, în timp ce controlul tracțiunii este setat pe maxim (Nivel 3) pentru siguranță totală la accelerare.
Sistemul ATC (Aprilia Traction Control) poate fi întotdeauna ajustat, indiferent de modul de condus selectat, inclusiv în timpul condusului, folosind butoanele UP și DOWN de pe blocul de comandă din stânga. În toate modurile de condus, ABS-ul este setat la nivelul maxim și este activat pe ambele roți. ABS-ul poate fi dezactivat de la roata din spate atunci când motocicleta este staționară, apăsând și menținând apăsat butonul de modul de condus, pentru a maximiza condusul sportiv pe circuit, de exemplu. Catalogul extins de accesorii dedicate include, de asemenea, sistemul AQS: Aprilia Quick Shift, transmisia electronică bidirecțională, pentru schimbări de viteze ultra-rapide fără a închide accelerația sau a folosi ambreiajul, disponibilă și la retrogradare.
Echipamentele Tuono 457 includ și panoul de instrumente TFT color de 5” ca standard, precum și comenzile practice și intuitive iluminate de pe ghidon. Sistemul Aprilia MIA este un alt accesoriu care extinde funcționalitatea instrumentației: această platformă multimedia permite pilotului să conecteze smartphone-ul la motocicletă. Sistemul oferă un protocol de conexiune care minimizează consumul bateriei telefonului și include atât sistemul Infotainment – pentru gestionarea asistentului vocal, apelurilor și muzicii prin comenzile intuitive de pe ghidon – cât și funcția de navigație, care permite pilotului să vizualizeze direcțiile pe panoul de instrumente după setarea destinației călătoriei pe smartphone-ul asociat. Aplicația Aprilia MIA permite de asemenea memorarea rutelor parcurse și analiza datelor obținute direct în aplicație, folosind funcția de telemetrie geo-referentă.
Versiuni și culori. Aprilia Tuono 457 vine în două versiuni grafice diferite. Caroseria Piranha Red pune în evidență culorile clasice ale istoriei Aprilia – negru și roșu – care subliniază natura sportivă a Tuono 457. A doua versiune grafică se numește Puma Gray și prezintă culori mai sobre, gri și alb, care îi conferă lui Tuono 457 un aspect mai urban.