Can-Am a reinnoit stylingul, platforma si motorizarea pentru lineup-ul Outlander si Outlander PRO 2023.
In ultimii ani, ATV-urile de categorie mijlocie au parte de o popularitate exploziva, iar competitia este acerba. De 8 ani, Can-Am Outlander este principalul exponent al brandului canadian pe segmentul de ATV-uri midsize si concureaza cu modele precum CFMOTO CFORCE, Honda Fourtrax Rancher si Rubicon, Kawasaki Brute Force, Polaris Sportsman si Yamaha Kodiak. In sezonul 2022, Can-Am a vandut 123500 unitati din clasa medie. Acum, constructorul isi updateaza seria Outlander, venind cu multiple schimbari despre care BRP afirma ca pun bazele celor mai importante lansari din ultima decada. Recent, Bombardier a introdus modelele Outlander 500 si 700, alaturi de versiunile utilitare ale acestora, Outlander PRO HD5 si HD7.
Elementul central al „renovarii” liniei de ATV-uri midsize de la Can-Am consta in dotarea cu motorul Rotax 650 ACE. Unitatea dezvolta intre 40 si 50 cai putere, in functie de modelul ales, fie alimentat de un Rotax 500/HD5, fie de un Rotax 700/HD7 care vin ca inlocuitori ale vechilor motorizari Outlander 450 si, respectiv, 570. Can-Am se impune, asadar, prin putere de top in clasa printre rivalii sai.
In afara de noua motorizare, Can-Am a adus imbunatatiri cutiei de viteze. Transimisia integrata pDrive ofera o gama revizuita de rapoarte si se caracterizeaza prin cureaua mai rezistenta si un sistem de admisie CVT care imbunatateste performanta, durabilitatea si reduce vibratiile. Designul foloseste, de asemenea, un nou sisyem pentru a preselecta vitezele, contribuind la o trecere mai lina. Variantele Outlander PRO HD5/HD7 ofera o calibrare a transmisiei axata pe utilitate, in timp ce ambele modele dispun de moduri selectabile de tractiune 2WD/4WD (unde dotarea include 4WD, cel putin). Visco-Lok, Visco-Lok QE si Visco-4Lok cu diferential frontal blocabil automat sunt disponibile prin diverse optiuni de pachete.
Can-Am sustine ca a inzestrat gama Outlander cu o maneta mai ergonomica, cu „o prindere mai lina”, ca o alta imbunatatire a experientei de riding pe drumuri off road dificile.
Modificari la sasiu pentru gama de ATV-uri Can-Am Outlander 2023
ATV-urile Outlander 500/700 si Outlander PRO HD5/HD7 beneficiaza de un nou design tubular din otel al sasiului, imprumutat de la platforma Maverick X3. Comparativ cu restul modelelor de ATV-uri Bombardier din gamele curente, designul din aliaj de otel este cu 35% mai usor, pe langa faptul ca este mai rigid si mai durabil. Lineup-ul Outlander primeste, de asemenea, un scut de protectie 7/32″ (5.5-milimetri) complet care include orificii de scurgere integrate pentru a facilita schimbul de ulei. Un scut de protectie mai gros, de 3/8 inchi (10 milimetri) este disponibil ca accesoriu.
Configuratia cu brate arcuite tip A pe fata si pe spate ofera o cursa a suspensiei marita si o garda la sol inaltata. Conform declaratiei constructorului, noile Outlandere aduc specificatii de top in clasa, cu o cursa a suspensiei de 9.75 inch pe fata si de 10.25 inch pe spate. Pe unele modele, garda la sol atinge 13 inch. Versiunile PRO se disting printr-un setup mai rigid la nivel de suspensii pentru a permite o capacitate de incarcare crescuta.
In plus, noile modele Outlander sunt mai late cu 2 inch pentru a imbunatati stabilitatea la pilotarea pe trasee off road dure, variabile.
Alaturi de o colectie variata de accesorii (peste 75 accesorii), lineup-ul 2023 Can-Am Outlander si Outlander PRO aduce o capacitate de remorcare marita. Modelele PRO detin caracteristici orientate spre utilitate si sarcini de munca: limitator de viteza, diferite moduri de motor, 3 setari pentru frana de motor. La toate acestea se adauga rack-uri incapatoare.
Can-Am a adus optimizari sistemului sau „LinQ” pentru integrare simplificata a accesoriilor.
Update-uri de stil si ergonomie
Aditiile noi din gama 2023 Can-Am Outlander renunta la farurile rotunde in favoarea unor unitati cu LED mai subtiri, primind, totodata, stopuri spate moderne, roti 14-inch pentru variantele XT si X mr, anvelope XPS, antifurt RD DESS pentru unele pachete, display digital nou si diverse optiuni de culoare.
Exista si cateva modificari privind confortul si ergonomia: o sa mai groasa, spatiu mai mare pentru picioare, maneta frana revizuita, plus un compartiment de manusi standard cu suport pentru telefonul mobil si incarcator (la unele pachete). Riderul va mai descoperi doua optiuni de parbriz, aparatoare de maini complete, manere incalzite configurabile si o noua acceleratie, deflectoare laterale de vant si o priza USB.
Cel mai accesibil Outlander din clasa 650cc este modelul 500 2WD, urmat de varianta Outlander 500 si de fratele mai mare, Outlander 700. Gama este completata de modelele cu pachet DPS (700), XT (700), X mr si de editiile PRO Hunting.
Lineup-ul Outlander PRO include modelul de baza PRO HD5, HD7, PRO XU si PRO Hunting Edition.