Can-Am este orientat spre crearea de vehicule electrice si pune bazele dezvoltarii de motociclete dupa 35 de ani.
Viitoarea generatie Can-Am vine sub forma a doua motociclete electrice, Pulse si Origin.
Renumitele motociclete de la BRP revin pe piata, dar de aceasta data aduc si un element electric. Constructorul canadian care produce, de asemenea, snowmobile, roadstere, vehicule all-terrain si ambarcatiuni personale, a dezvaluit primele doua modele din gama sa de motociclete pur electrice: Can-Am Origin si Can-Am Pulse. La jumatatea lui 2024, acestea urmeaza sa apara pe piata, ca parte a efortului considerabil de a electrifica vehicule.
Can-Am s-a remarcat in anii 1970 si 1980 datorita motocicletelor sale high performance Motocross si Trial. Totusi, compania a oprit productia in 1987. Insa, numele a reaparut in 2006 pe mai multe modele cu trei roti si trike-uri. Pe de alta parte, Can-Am a inceput sa incorporeze tehnologii create de Alta Motors, un producator american de motociclete EV care a iesit din afaceri in 2018. Originin si Pulse sunt doar primele doua modele, un pas cheie spre electrificarea liniilor de produse Can-Am. BRP (Bombardier Recreational Products Inc) a prezentat planul de a aduce un suflu nou brandului Can-Am in martie 2022, industria de motociclete orientandu-se tot mai mult spre propulsia electrica.
Noul Can-Am Origin: un dual sport gandit pentru plimbari prin oras si dincolo de asfalt, un tribut adus mostenirii motocross a brandului.
Doua modele noi sunt oferite pentru on si off-road riding. Constructorul spune ca ele sunt perfecte atat pentru pilotii novici, cat si pentru cei experti, pentru cei care cauta o motocicleta electrica pentru naveta zilnica sau doar pentru placerea pilotarii.
Una dintre motociclete este destinata pentru adventure riding, dupa cum v-ati astepta de la o companie cu un brand centrat pe off-road. Can-Am Origin, modelul mai mare, reflecta mostenirea companiei ca dual-sport cunoscut ca Track ‘n’ Trail. Dispune de o pozitie de pilotare ADV (adventure), anvelope si jante off-road, o sa inalta si un motor electric.
Prin natura sa dual-sport, Can-Am Origin ar putea concura in aceeasi clasa cu Zero FX. Noul sistem de putere electric marca BRP, Rotax E-POWER, roata pe fata spitata de 21-inch si alte aspecte lasa aceasta impresie. Can-Am sustine ca Origin va oferi putere „lina si curata”. Totodata, Can-Am afirma ca unitatea E-POWER va permite viteze cruising, putere si cuplu incendiar. Designul inglobeaza o transmisie cu o viteza fara ambreiaj, un brat oscilant pe o parte, lumini LED si un stil distinctiv care ne-ar putea duce cu gandul putin la Husqvarna Norden 901.
Noul Can-Am Pulse: un luptator echilibrat si zvelt, conceput pentru naveta urbana
La prezentarea modelului Pulse, BRP a facut referire la viteze inalte, de autostrada. Ne asteptam, asadar, la macar 75 mph si chiar mai mult. Piata de motociclete electrice usoare din Statele Unite cunoaste o expansiune rapida. Deocamdata, nu prea se cunosc date legate de Can-Am Pulse, multe indicii de design si concept, inclusiv sistemul E-POWER, par la fel. Can-Am Pulse mosteneste de la modelul Origin bratul oscilant, displayul digital masiv si schema de culoare si schimba rotile cu spite cu o pereche de jante din aliaj, adoptand un look si specificatii de racer. Ambele motociclete Can-Am, Origin si Pulse, au caroserii sculptate, ascutite care integreaza un pachet mare de baterie in design intr-un mod mai subtil si mai atractiv decat alte vehicule EV. Pana in august 2023, singura informatie despre motorul electric este ca va fi un Rotax R-power de la BRP.
Pentru electrificarea liniilor de produse curente pana in 2026, BRP va investi $300 milioane timp de 5 ani.