Deoarece e vineri, o postare scurta, dar sper, de folos. Pentru ca e vorba de ceva practic si cool.
La inceput, cand ti-ai luat motor sau ATV, nici nu mai stii cum sa faci sa fii remarcat, sa se vada din prima ce cool esti. Acuma, in acest prezent ciudat, inutil sa fii imbracat in jachete de piele sau sport, specific moto, sa te incalti in cizme speciale sau sa porti pantaloni de piele. Intra intr-un mall si jumatate dintre cei intalniti sunt imbracati asa, desi nu-i asteapta in parcare o motocicleta. Si atunci, iti porti casca moto de protectie ca pe o insigna, ca pe ceva de care esti mandru (si esti!). Dar de multe ori, sincer, chiar nu ai unde sa o depozitezi.
Timpul trece, nu te mai intereseaza sa te afisezi ca un adevarat motociclist sau ATV-ist, dar ramai cu problema pe cap (de fapt, in brate): unde depozitezi casca? Si o tarai dupa tine la cumparaturi, la o cafea, la film sau pe unde mai ai treaba. Frustrant, enervant, suparator samd.
Nippy Normans, un furnizor britanic de accesorii pentru o serie de motociclete, in special pentru BMW, a gasit solutia numita Gear Lok. Solutie deloc noua, ca principiu de functionare, insa destul de functionala incat sa fie de un mare succes. Asa cum exista cablurile de siguranta pentru biciclete, a fost imaginat un cablu care inconjoara cadrul, ghidonul sau sina (daca ai un model cu genti, dar nu mai ai loc nici pentru un ac), apoi prin deschiderea vizorului castii si se zavoreste.
Cablul este foarte solid, dintr-o impletitura de sarme de otel galvanizat de 5 mm, foarte rezistent si la tentative de taiere cu fierastraie sau alte unelte, iar deasupra este acoperit de un strat plastic, care sa previna zgarierea castii sau a cadrului de care se prinde. Lacatul este un sistem compact care functioneaza pe baza unei combinatii de patru cifre, asa ca nu ai nici grija unei chei.
Intre momentele de paza si securitate, cablul poate fi strans, incolacit, apoi depozitat intr-un buzunar, intr-un sac, sub sa sau in orice caz, in locuri stramte. Pretul pe site-ul Nippy Normans este de 19 lire sterline, inclusiv TVA si vine cu un set complet de instructiuni.
Exista, fireste si dezavantaje. Doua ar fi chiar majore: daca detii o casca ce nu e full-face, n-ai ce face cu acest sistem, in plus, daca ai uitat codul, nu numai ca vei merge fara casca, potential viitor amendat de politie, dar mai si tarai zgomotos o casca sau te inghesui cu ea pe sa.