Cati entuziasti offroad de astazi cunosc detalii despre evolutia ATV-urilor de-a lungul timpului? Cu toate ca primele vehicule offroad 4×4 de tip ATV nu au o istorie atat de veche cum se intampla de exemplu in cazul motocicletelor, exista o serie de aspecte interesante demne de retinut.
La origine, ATV-urile au aparut in anii ’60 si aveau 6 roti, motiv pentru care au fost denumite AATV, adica vehicule all-terrain amfibie. In prezent, termenul ATV desemneaza modelele cu patru roti create pentru recreatie si pentu curse, iar “UTV” face de regula referire la vehiculele utilitare.
La inceputul anilor ’90, oamenii au sesizat potentialul ATV-urilor si au inceput sa le achizitioneze pentru munca la ferma si alte sarcini asemanatoare.
Exista evenimente offroad si motocross special pentru ATV-uri. Seria Grand National Cross Country a inceput sa dedice loc fanilor atvisti in 1980, iar primul Campionat National de Motocross ATV a fost organizat cinci ani mai tarziu. De fapt, piata dirt bike este mai mica decat cea de ATV-uri.
Aprinderea comutatorului trebuie sa fie pe partea stanga a ghidonului la ATV-uri, iar la snowmobile pe partea dreapta, conform standardelor din industrie.
In Minnesota este ilegal sa manevrezi ATV-uri cu snorkel.
Pana in 1998, nu au fost folosite lumini de frana la ATV-uri.
Marimea motorului la ATV-uri nu are prea multe de-a face cu deteriorarea traseelor, ci mai ales cu faptul ca multe departamente de resurse naturale au in vedere reducerea daunelor pe traseu.
Primul ATV modern cu 4 roti a fost lansat de Suzuki in 1983 (Suzuki QuadRunner 125).
Honda Rubicon precum si modelele Rincon au transmisii CVT care sunt unice in industria de ATV-uri. Bombardier Traxter a fost primul ATV de productie modern dotat cu un radiator situat in spate.
Kawasaki Prairie a fost primul ATV cu o frana de forfecare fluida, iar Cannibal Cannondale a fost primul ATV de productie cu injectie pe carburant.
Honda Rubicon a fost primul ATV cu GPS incorporat.
ATV-urile omologate sunt cele care din punct de vedere legal au voie sa circule pe strazi.
Capacitatea de remorcare reprezinta greutatea maxima pe care ATV-ul o poate trage.
Actiunea nisipului poate cauza urme de uzura, in Australia aceasta problema fiind des intalnita.
Aproape in 100% din cazuri, pierderea garantiei bateriei se datoreaza neglijarii dealerului sau proprietarului vehiculului.