Snowmobilele BRP Ski-Doo – aflate in promotie de sarbatori la ATVROM cu preturi cu discount – au intrat intr-o noua era, incepand cu lineup-ul 2016, odata cu introducerea revolutionarului ski Pilot TS, deocamdata dotare standard doar pentru cateva modele (2016 Ski-Doo MX Z Blizzard, Renegade Enduro si modelele Grand Touring SE).
Compania canadiana BRP nu s-a multumit niciodata doar cu ipostaza de simplu producator de vehicule powersports (fie ca vorbim de snowmobile, fie ca vorbim de ATV sau side-by-side, fie ca vorbim de Spyder sau skijet-uri), cautand in permanenta sa se autodepaseasca si sa inoveze, cunoscand foarte bine ca aceasta inseamna si pastrarea suprematiei in domeniu.
In domeniul snowmobilelor, BRP a avut mult de munca in pregatirea lineup-ului 2016, avand in vedere realizarea unor noi modele, imbunatatirea celorlalte, dar mai ales aportul inovator in anumite privinte. Nu doar cea mai importanta inovatie, ci chiar o inovatie revolutionara in domeniul snowmobilelor: ski-ul ajustabil Pilot TS.
Potrivit lui Claude Trahan, Ski-Doo project manager, ideea de la care s-a pornit a fost cresterea agresivitatii snowmobilului prin cresterea agresivitatii ski-ului Pilot 5.7, cel cu care sunt dotate marea majoritate a modelelor Ski-Doo BRP. Trahan a declarat in cadrul unui interviu al publicatiei si webzine-ului Snowgoer.com dedicate snowmobilelor, ca pe langa agresivitate a fost urmarit ca scop si cresterea stabilitatii directiei si a confortului, indiferent de marimea stratului de zapada.
Performanta directiei, legata foarte strans de performanta ski-ului, depinde foarte mult de marimea stratului de zapada depus, iar in multe cazuri stratul de zapada poate creste in inaltime de la ora la ora, de aceea a aparut necesitatea unui ski usor ajustabil, capabil sa razbata (mai ales in viraje) orice intindere de zapada, fara a se mai pune problema apartenentei snowmobile-ului la o categorie sau alta.
Asadar, ski-ul Pilot TS reprezinta primul ski cu adevarat ajustabil din industrie, care permite pilotului sa il regleze in nu mai putin de 20 de pozitii, in functie de preferinta si cum simte partea din fata in raport cu conditiile zapezii si stilul de riding, crescand astfel placerea rularii pe intinderile albe si asigurand o manevrabilitate cu mult sporita fata de varianta de ski din versiunile anterioare. Rasucind un comutator in fata piciorului ski-ului, lama acestuia (runner blade) se ridica sau coboara dupa necesitate.
Aceasta lama de ski complet extinsa asigura o maxima precizie si stabilitate in viraje, in special in conditii grele ca zapada inghetata sau dimpotriva, foarte afanata. In intervalul de jumatate de inci (aproximativ 1,25 cm) exista, cum spuneam, 20 de click-uri de ajustare si 10 intoarceri ale comutatorului aferente. Pozitia skiului este indicata pe o scala analogica fixata pe piciorul acestuia. Lama a fost acoperita cu carbonitrurat in vederea unei durabilitati si rezistente ridicate in orice conditii.
Trahan a declarat ca intentia in schitele initiale era sa existe o cursa de reglare de un inci, chiar peste (peste 2,54 cm), insa in practica a rezultat un snowmobil mult prea agresiv decat s-a dorit, varianta asta urmand a fi probabil destinata mai mult modelelor foarte sportive, implicate in competitii. Deocamdata, skiul Pilot TS vine cu un aport de greutate de cca. 2 kg/ski, adica 4 kg in total la cele doua skiuri, insa inovatia e perfectibila si pentru viitor se lucreaza la imbunatatiri, inclusiv in privinta greutatii.
Intrebat fiind de ce compania Ski-Doo BRP s-a rezumat la dotarea standard doar a unor modele de snowmobile cu acest ski revolutionar, project manager-ul a sustinut ca nu toata lumea urmareste cresterea agresivitatii acestor vehicule si nu toata lumea le utilizeaza in calatorii lungi, in care conditiile meteo se schimba frecvent in unitati mici de timp. In mod evident, categoria Grand Touring a fost dotata standard cu Pilot TS, caci sunt proiectate pentru iesiri indelungate, la fel si modelul sportiv pur-sange MX Z Blizzard, pentru o directie mult mai precisa si stabilitate in viraje, dotarea optionala a celorlalte modele fiind la bunul plac al detinatorului. Numai ca aceasta dotare optionala vine doar pentru acele modele care au suspensia fata RAS 2 si modele 2016 spindles, altfel fiind nevoie de dotarea suplimentara cu kit-ul spindles.
Cu o traditie puternic inradacinata in continentul nord-american, dar si in nordul Europei, snowmobilele incep sa-si faca loc si in alte regiuni incet, incet, oferind atat experiente de neuitat in plimbarile de agrement, cat si ajutor in activitati utilitare la altitudini mari sau pe intinderi albe nesfarsite.
Va reamintim ca in luna decembrie ATVROM va ofera in promotie de sarbatori snowmobilele Ski-Doo BRP cu discount de 10% fata de preturile de lista. Contactati-ne pentru o oferta completa!