Dupa debutul noii clase de motociclete EV cu licenta A1 in Paris, Kawasaki face un pas urias in vederea obiectivului pe termen lung legat de neutralitatea de carbon, introducand primul model hibrid produs in masa din lume, Ninja 7 Hybrid.
Sub sloganul “Change the Game”, noul Ninja 7 Hybrid pune sub lupa motocicletele viitorului intr-un cadru contemporan, cu primele motociclete Kawasaki de acest tip anuntate sa-si faca aparitia in reprezentante din ianuarie 2024.
Ninja 7 Hybrid este o combinatie inovatoare intre noul motor 451cc cu 2 cilindri in paralel, in 4 timpi, racit cu lichid si un motor de tractiune plus baterie; o combinatie futuristica care ofera o noua experienta de riding si putere de 43.5 kw care se ridica la o putere hibrida neta impresionanta de 51.5 kw multumita “e-boost”.
In ceea ce priveste dimensiunile, Ninja 7 Hybrid este un pachet midsize care ofera per ansamblu performanta clasei 650cc-700cc cu acceleratie instanta pentru a rivaliza cu cea a unei motociclete supersport clasa 1000cc (cu functia e-boost de la Kawasaki deja existenta pe vehiculele sale EV)., economie de consum similara clasei 250cc si buton pentru pilotare sportiva.
De asemenea, riderii pot alege dintre trei moduri de pilotare (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID, EV), fiecare oferind un caracter diferit de riding in timp ce permit o larga varietate de situatii la pilotare.
Alte inovatii includ motorul cu ardere interna care se opreste pentru a economisi combustibil si reduce emisiile, plus Automatic Launch Position Finder (ALPF). Cand este activat, ALPF selecteaza automat prima treapta de viteza la oprire si un mod marsarier pentru a ajuta la manevre cu viteza redusa si parcare.
Utilizand o versiune special proiectata a sasiului de tip trellis obisnuit la Kawasaki, „ambalajul” motorului pe benzina si a motorului de tractiune de maxim 9kw dezvaluie o unitate de putere compacta dublata cu o baterie Litiu-Ion de 48V aproape de punctul central al sasiului pentru a idealiza distributia greutatii.
In termeni de stil, Ninja 7 Hybrid primeste un tratament unic HEV combinand un verde lime mat cu caroseria pe argintiu cu negru pentru a diferentia, asa cum o fac si inovatiile de inginerie, aceasta motocicleta de modelele clasice.
Din punct de vedere ergonomic, pozitia de riding relaxata si sportiva si comutatorul atent gandit sunt concepute pentru a fi intuitive si pentru a inspira incredere.
Instrumentarul complet color TFT include conectivitate smartphone via o versiune custom a aplicatiei RIDEOLOGY THE APP, contribuind astfel la o experienta imbunatatita de pilotare.
Ca prim model de acest tip, Ninja 7 Hybrid stabileste standardele pentru segmentul de motociclete HEV. Ofera cele mai bune elemente ale modelelor EV (electrice) si ICE (motor pe combustie interna) si este capabil sa navigheze atat prin jungla urbana, cat si pe rute extraurbane. Cu un caracter incredibil si numeroase caracteristici inovatoare, Ninja 7 Hybrid deschide poarta catre o noua era a experientelor de riding.
* Sistemele hibride combina un motor pe combustie interna (ICE) cu un motor electric si, datorita capacitatii mari a bateriei, functioneaza doar pe electricitate.
** Modul EV al lui Ninja 7 Hybrid poate fi util in situatiile cand se doreste o pilotare silentioasa, in zone rezidentiale si parcari. Viteza si autonomia sunt limitate.