KTM reinvie motocicleta dual purpose 790 Adventure pentru sezonul 2023, cu promisiunea unui styling nou si „bunatati” tehnice aduse la ultimele standarde, plus cateva revizii subtile la motor pentru a se conforma celor mai recente norme de emisii. Dezvaluit prima data in 2018, modelul 790 a disparut din gama producatorului austriac la finalul lui 2020 pentru a-i face loc fratelui mai puternic, 890 Adventure. Motocicleta KTM va ramane in lineup pentru 2023 cu un styling similar si o serie de optimizari de ordin tehnic.
790 Adventure urmeaza sa apara in aprilie 2023 pentru a umple golul intre modelul 890 si varianta entry-level 390 Adventure alimentata de motorul monocilindru 44 cp. Astfel, riderii A2 au la dispozitie o noua optiune. Mai important, 790 Adventure va fi construit in China de partenerii KTM, CFMOTO, cu personalul KTM in uzina pentru a ase asigura ca se mentin standardele de calitate.
„O parte din strategia nostra de globalizare este sa extindem productia motocicletelor noastre in diferite locuri din lume, mai ales ca uzina din Mattighofen (sediul central KTM) este la capacitate maxima”, a dezvaluit un purtator de cuvant al brandului. „Alaturi de parteneri strategici precum CFMOTO, putem creste volumul de productie. Deoarece designul si dezvoltarea se fac inca in Austria, avem control deplin privind calitatea”.
Desi este asamblat de firma Hangzhou, 790 vine cu modificarile facute initial in Austria. Multe dintre acestea se regasesc in zona de motor, iar masa rotationala este mai mare cu 20%, fapt ce ajuta la stabilitatea la viraje fara compromisul agilitatii.
Acceleratie mai eficienta si emisii reduse, Euro5. In plus, 790 Adventure dispune de un nou sistem de evacuare inaltat. De asemenea, sistemul de aprindere a fost gandit pentru a livra performanta crescuta. Interval de service la 15000 km. Trebuie sa va asteptati si la un nou ambreiaj.
Gazduit in sasiu ca membru stresat, motorul este partial „imbracat” de o caroserie noua, inclusiv cu o noua masca frontala, umeri mai largi pentru a acoperi parte din furcile fata si pentru protectie sporita la vant. Furcile reprezinta cele mai recente unitati 43mm WP Apex care permit ajsutarea si ofera o cursa de 200mm pentru a naviga in conditii optime pe teren denivelat, cu obstacole diverse. Amortizor spate cu o cursa 200mm.
Sectiunea frontala a fost intarita pentru a include mai multe sisteme GPS la nevoie. Dashboard TFT 5 inci revizuit. Rezervorul de combustibil 20 litri se innoieste si el in termeni de styling. Sistemele electronice vin standard, multumita unitatii IMU (Inertia Measurement Unit) care se gaseste p 890 Adventure si pe modelele gamei 1290 Super Adventure.
Cel mai sensibil control al tractiunii si ABS, moduri de riding. Atributele de performanta ale lui 790 Adventure il plaseaza in lupta pentru suprematia pe segmentul midsize adventure. La lansarea lui 890 Adventure, managerul de marketing global off-road, Giacomo Zappoli, le-a spus jurnalistilor: „Acum suntem in top pe scena midsize travel cu 890, avand multi concurenti. Dar, pe de alta parte, sunt si celelalte modele. Este 790 care va incerca sa iasa in evidenta. Multumita pretului si accesibilitatii pentru utilizatori. Vom avea, probabil, numerosi tineri care se vor indrepta spre acest adventure-bike”. Unii dintre rivali folosesc motoare cu doi cilindri pentru propulsie si au fost expusi la Salonul Moto de la Milano din noiembrie a.c., cum ar fi 90.5 cp Honda XL750 Transalp si 83.1 cp Suzuki V-Storm 800DE.
Gama KTM Motorcycles este disponibila si pe ATVRom Piatra Neamt