Cand te gandesti la motociclete bagger, te gandesti automat la motoare V-Twin. Exista si exceptii, cum ar fi Moto Guzzi MGX-21 (cu un motor transversal V-Twin neobisnuit) sau BMW K1600B, dar in general multe modele din categorie au motorizare cu 2 cilindri in V. Nu inseamna ca nu ai la dispozitie multiple optiuni. Cum sa faci diferenta? Tine cont de sasiu!
Doi competitori seriosi pe segmentul de baggere sunt Harley-Davidson Road Glide si Indian Challenger din gama de motociclete Indian Motorcycles. Ambele modele au fost gandite pentru touring si iesiri de weekend pe distante mari, pentru un condus lin, oferind confort optim si spatiu larg de depozitare pentru eventuale bagaje. Una dintre deosebiri consta in motorul 45° V-Twin, 1868cc, pe racire cu aer Harley Milwaukee-Eight 114 vs. motorul 60° V-Twin, PowerPlus, 1769cc, SOHC, 4 valve, pe racire cu lichid din dotarea modelului Indian. Acesta din urma ofera performanta crescuta la nivel de acceleratie.
Ce alte baggere capteaza atentia pasionatilor de motociclism? Merita amintite modelele: Indian Chieftain Dark Horse, Kawasaki Vaquero si Yamaha Eluder.
Vei avea nevoie de un rezervor incapator daca vrei sa parcurgi multi kilometri, iar Indian Challenger ofera capacitatea de aproximativ 23 litri, in vreme ce motocicleta Moto Guzzi MGX-21 vine echipata cu rezervor de capacitate putin peste 20 litri.
Din punct de vedere electronic, baggerele sezonului actual vin cu avansurile specifice secolului 21. De exemplu, in cazul motocicletei Indian Challenger, sunt disponibile urmatoarele: control al tractiunii si ABS, Cruise Control, navigator (date despre trafic si vreme), Ride Planning si Tracking (via aplicatie), ecran touch 7-inch, Bluetooth. Pentru motocicleta Moto Guzzi model MGX-21 sunt disponibile: moduri de riding, ABS, control al tractiunii (3 nivele), Cruise Control, AM/FM Stereo, Bluetooth, aplicatia MG-MP phone app.