Ducati Desmosedici GP15 a stat foarte multa vreme in proiectare si constructie, insa toate sperantele echipei, in frunte cu noul sef Gigi Dall’lgna stau in acest model, al carui prototip tocmai a fost prezentat la Ducati Auditorium din Borgo Panigale, Bologna pentru sezonul 2015 MotoGp. Si o data cu acest prototip, a fost prezentata si echipa, formata din Andrea Dovizioso si Andrea Iannone, in premiera o echipa italiana 100%.
In data de 23 februarie urmeaza proba de foc, la Sepang, in care Ducati Desmosedici GP15 va fi aruncata in lupta. Iar premisele sunt imbucuratoare, fiindca la ultimele teste tot de la Sepang, aceiasi Dovizioso si Iannone au alergat pe prototipul GP14.3 si au scos timpi foarte buni, situandu-se imediat dupa Yamaha si Honda, Iannone plasandu-se chiar imediat dupa Marquez si Pedrosa pe al treilea loc.
Ramane de vazut daca optimismul italienilor si dorinta fierbinte de revenire pe podiumul MotoGp dupa ani de zile (ultima cursa castigata de Ducati fiind in 2010) se va materializa cu ajutorul acestui prototip GP15.
Cu ce vine nou acesta? Un prim aspect ar fi repozitionarea motorului V4 la 90 grade, rotit pe axa spre spatele motocicletei eliberand mai mult loc rotii din fata, urmarea fiind un centru de greutate modificat si un aspect compact. Astfel, carenajul motorului devine mai ingust, datorita dimensiunilor reduse Sa nu uitam, vorbim tot de 240cp, in continuare.
In al doilea rand, teava de esapament a fost redesenata, traseul sau fiind modificat, astfel ca finalele sale sunt situate sub saua motocicletei, pe partea dreapta, nu central ca la versiunile anterioare.
Obiectivul principal a fost stabilit la castigarea macar a unei etape MotoGP 2015, dar in background se spera in continuare la revenirea macar langa, daca nu peste Yamaha si Honda, ale caror echipe secundare au reusit sa tina Ducati departe de podium in anii trecuti.
Gigi Dall’Igna a facut unele comentarii interesante, cu prilejul lansarii de la Bologna. Astfel, el a mentionat ca obiectivul principal al testarilor de la Sepang 2, incepand cu 23 februarie nu priveste dezvoltarea vitezei modelului GP15 fata de GP14.3, ci dezvoltarea ciclisticii. Apoi, alt obiectiv e stabilit ca o comparatie a modelelor, urmand a se releva punctele slabe asupra carora se va insista si dezvoltarea punctelor forte. De altfel, inginerul italian a tinut sa sublinieze ca GP15 nu reprezinta un concept nou, ci a pastrat tot ceea ce era mai bun la modele anterioare, spre deosebire de cei dinainte care la esec au regandit totul de la zero.
Totodata, Gigi Dall’Igna a lasat sa se inteleaga ca echipa Ducati din acest an are niste atuuri fata de trecut, incepand cu cooptarea lui Iannone, care are un profil motociclistic diferit, agresiv fata de Dovizioso, deci abordarea cursei se va face in maniere diferite. Apoi, motorul de pe GP15 este sensibil mai usor decat pe modelele GP14.2 si GP14.3 dar numai testele vor da raportul practic, cu siguranta diferit de cel teoretic, care arata bine. Nu in ultimul rand, Dall’lgna arata ca in viziunea lui, combinatia ideala dintre motor puternic, numar de cai-putere si ciclistica ar putea aduce rezultatele scontate, nu prevalenta puterii fata de ciclistica sau invers.
Ramane de vazut, in prima faza, cum se va descurca Ducati Desmosedici GP15 la Sepang 2, incepand de saptamana urmatoare si, evident, ce se va intampla in campionat, mai tarziu.
ATVROM SPORT – importator ATV Arctic Cat, ATV Can-am Bombardier, ATV CF Moto, ATV Dinli, ATV Goes, ATV Kawasaki, ATV Linhai, ATV Suzuki, ATV TGB, ATV Yamaha si importator motociclete Aprilia, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, Yamaha