Polaris Slingshot este un vehicul, un roadster, de fapt, cu o existenta deloc plictisitoare. Sigur, Slingshot e o masinarie, e greu de crezut ca poate constientiza plictiseala, dar oamenii din jurul sau au grija sa nu se plictiseasca. In primul rand, se porneste de la discutia “e o masina sau e o motocicleta?”
In America tuturor posibilitatilor exista oameni care au probabil mult timp liber si intorc un aspect pana-l storc de continut. In statul american Texas, de pilda, legiuitorii au luat Polaris Slingshot-ul si l-au analizat pe toate partile, e masina, e motocicleta, ce-o fi acest vehicul Batmobile-esc? Si intr-un stat in care, culmea, purtarea castii de motociclist e facultativa in trafic, au ajuns la concluzia ca “vehiculul nu indeplineste criteriile de definire a motocicletei, caci (atentie!) nu se poate sta in/pe el in pozitie calare”. Frumos, nu? Avantaj Can-Am Spyder. Apoi, e interesant ca nu poate fi definit nici ca automobil. Din ce cauze, nici nu mai are sens. A devenit autociclu – autocycle. Si a fost interzis, pana la sfarsitul lunii mai 2015, cand a devenit legal.
Ai zice ca e vorba de traditionalisti sudisti, care vad lucrurile un pic altfel decat restul Americii, dar in nord s-au gasit altii: statele Connecticut, Maryland si Indiana, in timp ce peste mari, statului Hawaii ii trebuie denumirea autocycle, pentru ca apoi sa spuna sec: nu. Vestea buna pentru Polaris este ca in aceste state e vorba de “nu inca”, doar ca dezbaterile treneaza, a trecut sesiunea legislativa, a venit vara si trebuie sa se reia noua sesiune. Sau probabil, noile sesiuni.
In restul tarii nu e nici o problema, daca ai banii necesari pentru un Polaris Slingshot. Iar banii necesari sunt multi. Si aici ajungem la fondul subiectului acestei postari: banii necesari si multi. Caci iata, Polaris a lansat line-up-ul de Slingshot-uri pentru 2016. In timp ce o sa lasam aspectele tehnice si legate de performanta pentru site-ul principal, unde lineup-ul 2016 Polaris Slingshot va avea dedicate stiri si review-uri, aici o sa ne oprim asupra preturilor celor trei modele, Slingshot, Slingshot SL si Slingshot SL editie limitata – LE.
Ei bine, direct si pe romaneste, Slingshot-ul celor de la Polaris, fara sa aiba performante care sa rupa gura specialistilor, e un vehicul de fite. Sigur, Slingshot-ul e o aparitie, un magnet de priviri si cu siguranta, multi ii invidiaza pe detinatori. Insa preturile sunt pe masura, pornind de la 21.200 dolari americani, pe modelul standard. Cu ceva optiuni, cu ceva customizari, pretul se poate duce departe, bineinteles. Iar subiectul postarii e altul: fara sa fie anuntate imbunatatiri semnificative si performante pentru acest line-up 2016, pretul oficial s-a marit cu minim 1.200 $!!
Sigur ca glumele n-au intarziat sa apara: cu o infatisare schioapa de monopost de Formula 1, e chiar ieftin, cu toata cresterea pretului. Sau cu toata cresterea de preturi, e oricum sub jumatate din pretul urateniei absolute, Morgan 3 Wheeler. Acest gen de glume este oricum inofensiv, deoarece multi considera ca e genul de vehicul pentru vedete, poseri sau oameni cu carenta de atentie din partea celorlalti si ii taxeaza cu glume mult mai dure pe proprietari.
De aceea, mai mult ca sigur ca nici astfel de oameni nu au facut economii pana la ultimul cent sau stateau in cei o mie si ceva de dolari in plus, nici Polaris Industries nu va avea vanzarile afectate cu toata scumpirea, din acest motiv. Cine vrea o nastrusnicie atipica pe sosele si are suficienti bani, nu are tocmai grija unei mii in plus. Mai ales ca pentru multi urmeaza si etapa customizarii in ateliere de renume, unde mai raman alte cateva mii de dolari.
Poate (spre sigur) ca Polaris Slingshot nu va fi o motocicleta in ochii unor fani ai motocicletelor, nici un automobil, dar e clar ca sunt destui americani (si nu numai) cu simtul umorului, ori cu dorinta de atentie, care au si 20-30 de mii de dolari de cheltuit pe vehicule fanteziste.