Ca inovator in domeniul PWC-urilor (ambarcatiuni personale), Kawasaki celebreaza 50 de ani pe segmentul de Jet Ski in 2023, reflectand jumatate de secol de performanta pentru uz recreational si pentru racing. De la debutul modelului stand up in competitiile WSAA si WSAB din 1973, numele Skijet a devenit atat de cunoscut, incat este acum un nume generic universal acceptat pentru ambarcatiunile personale. Traiectoria in timp a skijeturilor reflecta nu numai calatoria pe care Kawasaki a facut-o ca inovator, ci si deceniile de progres pe piata de agrement, de la ambarcatiunea initiala de o persoana in doi timpi pana la Jet Ski-urile in patru timpi pentru mai multi pasageri de astazi.
Modelele de skijeturi Kawasaki au fost folosite initial pentru cercetare si curse, iar productia in masa a urmat la scurt timp prin lansarea gamei de skijeturi stand-up cu un loc JS, incepand cu modelul JS400, apoi cu JS440 in 1977 si cu JS550 si JS300 la mijlocul anilor 1980. Pentru seria de la 400 la 500, Kawasaki a dezvoltat gradual si a rafinat pachetele de motoare cu 2 cilindri, racire cu apa care se bazau pe carburatoare si obtineau propulsia (ca toate skijeturile) prin intermediul unui rotor interior. In mod esential, Kawasaki a ajutat la conturarea bazei tuturor PWC-urilor cu motoare racite cu apa.
Pana la mijlocul anilor 1980, nivelul de rafinament si control a facut un nou pas in fata prin introducerea comenzilor reglabile care au facut posibila schimbarea atitudinii Jet Ski-ului pe apa, la fel ca o barca cu viteza inalta. 1986 a fost un an important pentru Kawasaki si piata de profil, datorita introducerii modelului X-2 (JF650-A(, prima ambarcatiune pentru doua persoane construita de producatorul japonez. Multumita pozitiei ghidonului si a pozitiei la pilotare, acest skijet de doua persoane a reprezentat o alegere tentanta pentru numerosi consumatori care inainte nu se gandisera sa achizitioneze un PWC.
Au urmat multe alte inovatii si variante de skijeturi, iar extinderea gamei de PWC-uri a fost un punct central al filosofiei Kawasaki. In 1994, compania a introdus primul JetSki cu 3 locuri, ST (JT750-A). Capabil de 100 CP, a urmat modelul cu 3 cilindri, 2 timpi, 900 ZXI (JH900-A).
In anii 1990, Kawasaki a oferit skijeturi cu doua si trei locuri care puteau fi pilotate din pozitia de sezut, in timp ce detinatorii de modele orientate spre racing optau inca pentru variante de o persoana, alimentate de motoarele marine in 2 timpi produse de Kawasaki. La sfarsitul anilor 1990, pe piata a aparut Ultra 150 (JH1200-A), o ambarcatiune capabila sa dezvolte 150 CP.
In 2000, Kawasaki a introdus injectia de combustibil pe 1100 STX D.I (JT1100-C). In 2023, au fost lansate primul skijet in 4 timpi de la Kawasaki, STX-12F (JT1200-B), alimentat de un motor bazat pe unitatea de putere preluata de la motocicleta Ninja ZX-12R.
In 2007, compania a creat un intreg lineup de modele in 4 timpi, inclusiv primul sau skijet cu motor supraalimentat. Pana in 2021, puterea de varf a skijetului cu cele mai inalte specificatii a atins 300 CP. Skijetul cu un loc de tip stand up a revenit in gama in 2017, SX-R (JS1500A) avand in dotare 4 cilindri si un rating de 160 cai putere. Aparitia seriei Ultra este responsabila de tranzitia catre o noua era pentru skijeturile Kawasaki. In 2023, un nou membru se alatura familiei de ambarcatiuni personale, Ultra 160 LX.
Intre 1973 – 2023, Kawasaki a fost mereu in top in ceea ce priveste tehnologia pentru PWC-uri, cu peste 60 de modele de-a lungul timpului care au oferit numeroase caracteristici de siguranta, tehnologie si performanta. Ca unul dintre marii jucatori in arena de ambarcatiuni personale, Kawasaki si numele Jet Ski sunt sinonime cu calitatea si inovatia, sarbatorind 50 de ani de succes si indreptandu-se cu incredere spre viitor.