Acum vreo doua saptamani, a existat o stire despre noul si inspiratul serviciu UberMoto, care debuta cu mare tam-tam in Thailanda, in Bangkok si explicam atunci de ce pare o idee stralucita (vezi stirea aici) si care va prinde teribil de bine. Saptamana asta vorbeam, pe la inceput, ca americanii de la Uber au intrat si in India, intr-o aglomerare urbana relativ ok pentru ei, Bangalore, dar de ceva de vreo 4-5 milioane de locuitori, adica aproape doi Bucuresti intr-unul.
Au curs stirile, bucurie mare ca doua orase deja au la dispozitie serviciul Uber in Asia de Sud-Est sub forma de moto-taxi, numai ca bucuria continua in Bangkok, in Bangalore autoritatile le-au trantit capacul peste degete celor de la Uber, dar mai urat celor 60 de cetateni prinsi in trafic cu motocicleta, semnatari ai serviciului.
Autoritatile locale indiene spun ca au facut masacru: le-au confiscat celor 60 de piloti moto inscrisi in serviciul UberMoto nu numai motocicletele, dar si smartphone-urile. Sau invers, nu numai smartphone-urile, ci si motocicletele. Ma rog, n-are importanta sa pun accentul pe ceva, cert e ca oamenii aia s-au trezit ca n-au telefon, n-au motocicleta proprietate personala, probabil ca or sa se plictiseasca niste zile in transportul in comun (desi sunt deja celebre niste poze pe internet cu ciorchinele umane de pe transportul in comun din India, dar e deja alta discutie).
Imediat, o echipa de reprezentanti ai companiei Uber, insotita de niste avocati priceputi (la cate probleme au avut si prin alte tari si la ce bani invart, mai mult ca sigur ca au o echipa destoinica si scumpa totodata) s-au infiintat in Bangalore si s-au asezat la masa cu autoritatile.
Ce ma intriga pe mine, e altceva: compania din Silicon Valley i-a prostit deliberat pe niste indieni, atunci cand s-au lansat cu fanfara, la inceputul saptamanii? Sau autoritatile locale indiene s-au sucit ulterior (probabil ca le-a picat un ziar in mana cu cotatiile la bursa si au avut revelatii)? In Bangkok am vazut cu totii, a fost un soi de eveniment cu public si autoritati (ca o lansare, gen), exista poze cu autoritati strangand maini de Uber-i samd. Despre Bangalore am citit prin presa on-line de specialitate indiana intai, plus ceva bloguri, ulterior am vazut preluata stirea si de webzine-uri serioase, dar fara poze, fara lansari, doar pe vorbe. Care sa fie treaba, in realitate?
Pana una, alta, cel mai rau afectati sunt cei care s-au repezit sa se inscrie in serviciul UberMoto, care pana la rezolvarea in vreun fel a situatiei, vor fi ei eventual clienti ai unor servicii tip moto-taxi. Inca un motiv se adauga celor 3.830.162 de pana acum, de a nu-mi face vreodata vreun plan in legatura cu India.