Recunoscut la nivel mondial si perceput ca simbol de lifestyle, brandul Vespa a fost evaluat la peste un miliard de euro (1,079 milioane) cu o crestere de 19% in valoare, comparativ cu evaluarea anterioara (906 milioane de euro in 2021). Acesta este rezultatul unui nou studiu despre Vespa pe care Grupul Piaggio, cel mai mare producator de scutere si motociclete din Europa si unul dintre liderii mondiali ai industriei, l-a solicitat prin Interband. Studiul demonstreaza acoperirea globala a marcii italiene, Vespa, si in ceea ce priveste caracterul sau distinctiv, in termeni de design, stil de viata si diverstisment.
„Termenul de ‘iconic’ (simbol) este adesea suprautilizat, dar nu exista un alt mod de a defini acest brand”, a declarat Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer al Interband. „Vespa este un brand de patrimoniu, dar totusi intr-o evolutie continua; este, prin chintesenta, italian, dar indragit la nivel global; este premium, si totusi incluziv. Munca noastra de evaluare nu numai ca stabileste in cifre succesul acestui brand extrem de dorit si solicitat, ci arata, de asemenea, cum Vespa poate semnifica libertate si bucurie de a trai cu mult dincolo de granitele mobilitatii si in noi arene. Calibrul si succesul parteneriatelor brandului vorbesc de la sine”.
Pentru a determina valoarea financiara a marcii Vespa, Interbrand a folosit tehnici de evaluare a marcii, dovedite, proprietare, incorporand analize financiare cu date primare si cantitative colectate printr-o cercetare de piata globala, efectuata pe 10 piete cheie ale Vespa (Italia, Franta, Germania, Spania, SUA, Vietnam, Thailanda, Indonezia, China si India).
Brandul Vespa isi confirma dominatia pe pietele europene si castiga mai multa relevanta in SUA si Asia, inregistrand o crestere semnificativa in special in Indonezia, unde Grupul Piaggio a deschis recent o noua uzina pentru piata locala.
Raportul confirma ca Vespa este perceput global ca fiind mai mult decat un scuter – reprezinta atat oportunitatea pentru oameni de a se exprima in comunitatile lor si un produs pentru timp liber si distractie. Parteneriatele globale recente cu Dior, Disney Pixar – Luca, Justin Bieber, Lego si Mickey Mouse au consolidat ADN-ul unic al marcii.
Conform celor 10 factori de putere a marcii analizati in studiul Interbrand, afinitatea si distinctia sunt confirmate ca puncte forte ale brandului Vespa. Acest lucru demonstreaza nu doar apropierea profunda de clienti, ci si abilitatea de a crea o conexiune emotionala cu ei, prin strategii inovatoare.
Pe scurt, Vespa se afirma ca un brand fashion-lifestyle pe doua roti, grabindu-se spre viitor cu o strategie clara, urmat si iubit de milioane de adepti pasionati din intreaga lume.
Constatarile acestor analize aprofundate releva faptul ca, in perioada macroeconomica complexa pe care o traim in prezent, marca Vespa nu serveste doar ca atenuator de risc, ci functioneaza si ca un veritabil accelerator de afaceri.
Acest aspect se confirma prin faptul ca brandul italian si-a crescut rolul de a conduce alegerea clientilor, intr-o industrie in mod traditional mai atasata de soferii functionali. Un alt element cheie de luat in considerare este impulsul mare pe care il intampina Grupul Piaggio: in 2022, Grupul a atins pentru prima data in istoria sa pragul de 2 miliarde de euro in venituri, in crestere cu 25% fata de anul precedent.
Grupul Piaggio. Infiintat in 1884, Grupul Piaggio este cel mai mare producator de scutere si motociclete din Europa si unul dintre liderii mondiali in sectorul sau. Marca este listata la Bursa Italiana din 2006 (PIA.MI) si are trei linii principale de activitate: vehicule cu 2 si 3 roti (scutere si motociclete), vehicule comerciale usoare si divizia de robotica (Piaggio Fast Forward) in Boston. Portofoliul Grupului include unele dintre cele mai cunoscute si mai emblematice marci de mobilitate usoara, cum ar fi Piaggio, Vespa, Moto Guzzi, Aprilia, Ape si Piaggio Commercial. Cu peste 6.600 de angajati, Grupul Piaggio isi comercializeaza produsele in peste 100 de tari si are opt fabrici de productie in Italia, India, China, Indonezia, Vietnam si America. Grupul are, de asemenea, patru centre de cercetare si dezvoltare cu aproximativ 1.000 de angajati.