Pentru majoritatea riderilor, vibratia motorului reprezinta „caracterul” motocicletei din dotare, dar din cauza zgomotului produs, au fost impuse reglementari. Normele stricte cu privire la nivelul de zgomot si de emisii au convins
Yamaha Motor Europe sa colaboreze cu producatorul de baterii SPIKE, cu firma de inginerie e-mobility Dohms Projects, si cu Royal Dutch Motorcyclists Association (KNMV) in vederea dezvoltarii unei unitati electrice potrivite pentru sasiul lui YZ250F. Cu sediul in Olanda, consortiul a adunat resurse si informatii din diferite zone de expertiza. KNMV a investigat conceptul de sustenabilitate in domeniul motorsports, in vreme ce SPIKE a dezvoltat celulele de baterie si Dohms s-a ocupat de design.
Participantii la curse vor putea incarca baterii suplimentare in timp ce se afla pe circuit si vor putea sa le schimbe rapid cand este nevoie. „Cred ca motocicleta electrica pe care o construim va fi mai rapida decat generatia actuala de dirt bike”, a spus Bas Verkaik de la SPIKE. „Cu cat mai mare este cuplul motorului electric motor, cu atat va fi mai avantajos si va permite tractiune mai inalta pe pista”.
Cand acest proiect indraznet va fi finalizat, Yamaha va avea numai de castigat. Totul este posibil, daca iei in calcul ca sunt mecanici care au transformat modele dirt bike specializate pentru gheata in „monstri” electrici cu un cuplu fantastic.